آفتاب

نشست وزیران خارجه اروپایی با محوریت برنامه ریزی برای تحریم های جدید علیه مسکو

نشست وزیران خارجه اروپایی با محوریت برنامه ریزی برای تحریم های جدید علیه مسکو

وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی روز دوشنبه در نشست خود در لوکزامبورگ با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در شرق اوکراین ضمن برنامه ریزی برای اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه روسیه خواستار فشار بیشتر بر مسکو برای تغییر مواضع در این رابطه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان،ˈفرانس تیمرمانسˈ وزیر امور خارجه هلند در این باره یادآورشد: با اینکه درحال حاضر نیازی به اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه دیده نمی شود اما با روند در پیش گرفته شده از سوی مسکو، در آینده نه چندان دور این اقدام دور از انتظار نخواهد بود.

ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس نیز در سخنان خود در این نشست، روسیه را به اشغال خشونت آمیز ساختمان های عمومی و ادارات دولتی در شرق اوکراین متهم کرد و گفت: اتحادیه اروپا باید به صورت دقیق برای اعمال تحریم های جامع علیه مسکو برنامه ریزی کند.

ˈژان اسلبورنˈ وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در عین حال نسبت به تصویب تحریم های شدید تر علیه روسیه هشدار داد و گفت: اتحادیه اروپایی باید پیشنهادات سازنده خود را به نشست ویژه اوکراین که قرار روز پنج شنبه آینده با حضور وزیران امور خارجه آمریکاف روسیه، اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در ژنو برگزار شود، ارایه کند.

به گزارش این رسانه آلمانی، وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی روز دوشنبه همچنین در نشست خود در لوکزامبورگ ارائه کمک مالی یک میلیارد یورویی به اوکراین برای جلوگیری از بحران اقتصادی در این کشور را تصویب کردند.
کد N224170

وبگردی