آفتاب
تحولات عراق/

هلاکت تروریستهای سعودی و کویتی در رمادی/تکاپوی عراق برای خرید انواع سلاحهای پیشرفته

هلاکت تروریستهای سعودی و کویتی در رمادی/تکاپوی عراق برای خرید انواع سلاحهای پیشرفته

یک رسانه عراقی از هلاکت تروریستهای سعودی و کویتی در شهر الرمادی و مذاکرات دولت بغداد با کشورهایی که دارای صنایع نظامی پیشرفته هستند، برای خرید انواع سلاحها و تجهیزات نظامی پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الصباح فاش کرد دولت عراق، هیئتهای کارشناسی را به برخی کشورهای جهان که دارای صنایع نظامی پیشرفته هستند، اعزام کرده تا قراردادهایی را برای توسعه توانمندیهای امنیتی عراق امضا کنند تا به نیروهای مسلح برای نابودی کانونهای تروریسم و ایجاد بازدارندگی در برابر گروههای جنایتکار کمک کند که همچنان متحمل تلفات سنگین در الانبار و برخی استانهای دیگر در عملیات نیروهای مسلح می شوند.

این در حالی است که تلاشهای عشایر الانبار برای دستیابی به راههای مسالمت آمیز برای ساماندهی اوضاع این استان ادامه دارد که آخرین مورد آن، دخالت بزرگان فلوجه برای وادار کردن گروه داعش به باز کردن سد فلوجه و سرازیر شدن مجدد آب به مناطق مرکزی و جنوبی بوده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی توانستند دهها تروریست داعش را در الانبار و استانهای دیگر از جمله ابراهیم العیساوی مسئول نظامی گروه موسوم به مجامیع حماس العراق به هلاکت برسانند.

منابع عراقی همچنین از تقویت حضور نیروهای امنیتی در الرمادی برای پاکسازی کامل این شهر از وجود تروریستها خبر داده اند.

علی العلاق دبیر شورای وزیران عراق از اعزام هیئتهایی به برخی کشورهای دارای صنایع تسلیحاتی با هدف گفتگو برای عقد قراردادهای خرید سلاح در اسرع وقت خبر داده است.

العلاق افزود هیئتهای کارشناسی عراق در حال دیدار از کشورهایی که دارای صنایع تسلیحاتی و تجهیزات نظامی هستند، و گفتگو برای عقد قراردادهای خرید تسلیحات برای نیروهای مسلح عراق هستند.

این مقام عراقی خاطر نشان کرد قراردادهایی که منعقد خواهد شد، مربوط به سلاحهای ضروری که قادر به مقابله با تروریسم باشد، خواهد بود.

وی به سفر هیئتهای اعزامی از سوی دولت عراق به بسیاری از کشورهایی خبر داد که در حال حاضر مذاکرات با آنها به منظور مجهز کردن عراق به سلاح در اسرع وقت انجام می شود.

یک مقام روسی اواخر هفته گذشته از احتمال عقد دومین قرارداد تسلیحاتی با عراق برای فروش سلاح به این کشور خبر داده بود که شامل جنگنده و تجهیزات زرهی و نظامی است.

از سوی دیگر سرلشگر اسماعیل المحلاوی فرمانده پلیس الانبار در گفتگو با الصباح اعلام کرد نیروهای امنیتی در درگیریها و عملیاتهای نظامی متعدد در برخی مناطق الرمادی، 15 تروریست داعش را به هلاکت رساندند که در میان آنها تروریستهای سعودی، کویتی و افغانی هم به چشم می خورند.

کد N223995

وبگردی