آفتاب
استاندار زنجان؛ مشکلات 6500 واحد باقی است

مسکن مهر فقط ساختمان نیست/مردم بهداشت، آموزش و فضای سبز می خواهند

مسکن مهر فقط ساختمان نیست/مردم بهداشت، آموزش و فضای سبز می خواهند

نخستین بار در سالجاری جلسه شورای مسكن استان به ریاست استاندار زنجان تشكیل شد.

استاندار زنجان با تاکید بر شناسایی اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات مسكن مهر تصریح کرد: بخشهای درمانی، آموزشی و فضای سبز مورد نیاز این واحدها باید اجرا و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار "ایلنا" ا از زنجان, جمشید انصاری, در اولین  جلسه شورای مسکن استان در سال جاری , با اشاره به اینکه آمار مربوط به مقاوم سازی مسكن روستایی و بافت فرسوده باید از آمار مسكن مهر تفكیك شود, گفت: مشكلات مربوط به ساخت و ساز 6513 واحد باقیمانده مسكن مهر باید دسته بندی و ارائه شوند.

انصاری , با بیان این که زیرساخت های مورد نیاز این واحدها , نظیر آب، برق و گاز، افزایش هزینه های ساخت، مشكلات مربوط به پیمانكاران، مشكلات بانكی و عدم انجام برخی تعهدات و مسائل مربوط به طرحهای خیرین بخشی از مشكلات مسكن مهر می باشد, افزود: لازم است که در سه بخش درمانی، آموزشی و فضای سبز، زمین مورد نیاز تامین و اجرا شود.

استاندار, در ادامه بر شناسایی اراضی مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات مربوط به مسكن مهر تاكید و گفت: در سه بخش درمانی، آموزشی و فضای سبز، زمین مورد نیاز تامین و اجراشود.

انصاری در بخشی از سخنان خود, اظهار امیدواری کرد:‌ در قانون بودجه سال جاری احكامی برای تامین مدرسه در مجاورت مسكن مهر در نظر گرفته شده و دستگاههای خدمات رسان نیز باید در قالب كمیته های ذیربط مسائل و مشكلات خود را مطرح كنند.

در ادامه این جلسه حافظ باباپور, مدیر كل مسكن و شهرسازی استان با اعلام اینكه از سال 84 تا كنون80123 واحد مسكن مهر در استان در حال ساخت و ساز است، گفت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 31253 واحد، در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 4577 واحد و در بافت فرسوده 3156 واحد و مسكن روستایی 41137 واحد مسكن مهر در حال انجام است.

باباپور, كل سرمایه گذاری و اعتبار صورت گرفته برای ساخت و ساز مسكن مهر را 2 هزار و 421 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 18 میلیون تومان متوسط آورده مردمی و 23 میلیون تومان متوسط تسهیلات بانكی و 20 میلیون تومان مجموع تسهیلات و آورده شخصی در مسكن روستایی، می باشد.

شایان ذكر است 43 درصد مسكن مهر در قالب خود مالكین بوده و 57 درصد نیز شامل تفاهم نامه سه جانبه، چند خانوار و تعاونی سازها می باشد.

به گفته حاجی زاده , مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان، در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از مجموع 4575 واحد مسكونی ثبت نام شده، 4024 واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی همچنین در پایان, افزود: در حال حاضر 57 درصد از مسكن روستایی استان مقاوم سازی شدند.

کد N223963

وبگردی