آفتاب

درخواست برای پیوستن اسرائیل به کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی

درخواست برای پیوستن اسرائیل به کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی

دبیرکل سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به پنج کشور و اسرائیل تاکید کرد که به کنوانسیون مذکور بپیوندند و این کار را هرچه سریعتر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، احمد اوزومجو، دبیرکل سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی گفت: آنگولا، مصر، اسرائیل، کره شمالی، میانمار و سودان جنوبی باید به این کنوانسیون بپیوندند. روسیه نیز در منهدم کردن زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی به دستاوردهای موفقیت‌آمیزی رسیده است.

وی در جریان سخنرانی در موسسه روابط بین‌الملل مسکو گفت: استفاده از تسلیحات شیمیایی با هنجارها و معیارهای بین‌المللی مغایرت دارد. من از این پنج کشور و اسرائیل می‌خواهم تا هرچه سریعتر به این کنوانسیون بپیوندند. من اخیرا نامه‌هایی را به وزرای خارجه این پنج کشور و اسرائیل ارسال کرده و به آن‌ها تاکید کرده‌ام که به این کنوانسیون بپیوندند.

احمد اوزومجو به این نکته اشاره کرد که روسیه در انهدام زاردخانه‌های تسلیحات شیمیایی تاکنون به دستاوردهای خوبی رسیده است. روسیه در تحقق تعهداتش برای امحای این تسلیحات پایبند بوده و 78 درصد از این زرادخانه‌ها در کشور را منهدم کرده است.

دبیرکل سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی قرار است روز پنج‌شنبه از یک تاسیسات روسی در انهدام تسلیحات شیمیایی بازدید کند.

انتهای پیام

کد N223864

وبگردی