آفتاب

عدم صدور ویزا برای ابوطالبی،استقرار سازمان ملل در آمریکا را زیر سوال برده است

عدم صدور ویزا برای ابوطالبی،استقرار سازمان ملل در آمریکا را زیر سوال برده است

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودداری آمریکا در صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل گفت: عدم صدور ویزا برای ابوطالبی،استقرار سازمان ملل متحد در آمریکا را زیر سوال برده است.

«سید احمدرضا دستغیب» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: باید درباره آنچه که محدوده تردد برای دیپلمات ها در سازمان ملل در نظر گرفته شده، کشور میزبان سازمان ملل، رویکرد بی طرفانه ای داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطر نشان کرد: ممکن است آمریکا با برخی از کشورها اختلافاتی داشته باشد، اما نباید درباره حریم سازمان ملل آن را تسری داد و اگر تسری داده شود و با منافع خود این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهد، قطعا وجاهت قانونی میزبانی سازمان ملل را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر امریکا بخصوص عدم صدور ویزا برای «حمید ابوطالبی» نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این اقدام بیشتر به حیثیت خود آمریکایی ها لطمه می زند و اگر این موضوع ادامه یابد، باید تدبیری برای انتقال مقرر سازمان ملل از آمریکا به یکی از کشورهای بی طرف اندیشیده شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: از نظر امنیتی کشورهای عضو سازمان ملل تابع نظرات کشور میزبان نیستند و باید فراتر از ضوابط کشور میزبان عمل کنند.

سیام**9103** 1418
کد N223520

وبگردی