آفتاب

نماینده ارومیه:کاهش نرخ بیکاری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

نماینده ارومیه:کاهش نرخ بیکاری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فرصت های جدید شغلی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، در رابطه با اشتغال‌زایی در استان اظهار کرد: با تمرکز بر ایجاد اشتغال های خرد و کوچک به صورت اختصاصی، تلاش برای توانمندسازی اقتصاد استان، الگوسازی فرهنگی و بوجود آوردن ظرفیت های جدید شغلی می توانیم تا حد امکان درصد بیکاری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با قابلیت ها و پتانسیل های متنوع و متعدد خود از مستعدترین استان های کشور برای سرمایه گذاری خارجی است، افزود: اگر به صورت فعال در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی در استان، مدیریت درست بازارچه های مرزی، داشتن رابطه مناسب با تمامی کشورهای همجوار اقدامات قابل توجهی صورت بگیرد، روند اشتغال زایی نیز افزایش خواهد یافت.

فتاحی تصریح کرد: در زمینه اشتغال وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان است در حال حاضر ابتدایی ترین وظیفه دولت ایجاد شغل برای آن بخش از جمعیت کشور است که آمادگی لازم برای کار را دارند و بخش دیگر از وظیفه مسئولان و دولت توانمند سازی جوانان جویای کار است که ابزار و مهارتی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: کاهش مشکلات اقتصادی و ساختاری و حمایت از تولیدات و تولید کنندگان داخلی نیز می تواند در امر از بین رفتن بیکاری میسر باشد.

انتهای پیام

کد N223436

وبگردی