آفتاب
النشره بررسی کرد:

اهداف پشت پرده تروریستها در نبردهای شمال سوریه/ از تلاشهای تجزیه طلبانه تا تشکیل امارت اسلامی

اهداف پشت پرده تروریستها در نبردهای شمال سوریه/ از تلاشهای تجزیه طلبانه تا تشکیل امارت اسلامی

پایگاه لبنانی النشره امروز در گزارشی اعلام کرد: طی هفته های اخیر ابهامات متعددی بر نبردهای شمال سوریه سایه افکنده است که افق درگیریها برای ارتش سوریه و گروههای مسلح را با سوالات متعددی مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه لبنانی النشره امروز در گزارشی اعلام کرد: طی هفته های اخیر شک و ابهامات متعددی بر روند نبردهای شمال سوریه سایه افکنده است که باعث شده چشم انداز درگیریها برای ارتش سوریه و گروههای مسلح مبهم شود.

منابع نزدیک به دولت سوریه در این باره اعلام کردند: نیروهای ارتش سوریه پس از اینکه طی هفته های اخیر تنها به پاسخ حملات تروریستها اکتفا می کردند، به تازگی حملاتی را علیه تروریستها در دستور کار قرار داده اند. راهبرد دولت سوریه بر افزایش شدت محاصره گروههای مسلح و جلوگیری از پیشروی آنها تکیه دارد تا با عقب راندن تروریستها به مناطق از پیش تعیین شده، نیروی هوایی برای بمباران مواضعشان وارد عمل شود.

در این حملات در شمال سوریه برای نخستین بار ارتش سوریه از آتش بار توپخانه های سنگین و موشکهای پیشرفته نیز استفاده کرده است تا بتواند ضربات محکم تری به گروههای تروریستی که به طور بی سابقه ای از مرزهای ترکیه وارد سوریه شده اند وارد کند و شمار بیشتری از آنها را به هلاکت برساند.

تاکتیک جدید ارتش سوریه در نبردهای شمالی با دقت فراوان و هوشمندی تعیین شده و به صورت کاملا حرفه ای نقاط ضعف و قوت دشمن را مورد توجه قرار داده است.

ناظران سیاسی معتقدند افزایش شدت حملات گروههای مسلح در شمال سوریه تنها با هدف سرنگونی نظام سوریه دنبال نمی شود بلکه هدف مهم تری را دنبال می کند. بر این اساس، مهمترین هدف از افزایش شدت این حملات مجبور کردن دولت سوریه به حضور پای میز مذاکرات درباره تجزیه سوریه و پذیرفتن ترسیم نقشه جدید ژئوپلیتک برای این کشور است.

منابع امنیتی نیز تاکید دارند که موضوع تجزیه سوریه طی روزهای اخیر به طور جدی در محافل جبهه متخاصم سوریه مطرح شده و در راستای جدا کردن بخشهایی از شمال سوریه (هم مرز با ترکیه) طرحهای متعددی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. حتی موضوع تشکیل یک امارت به اصطلاح اسلامی که در آن تروریستها هر گونه که می خواهند حکومت کنند نیز مصرح شده است.

اما نکته ای که اکثر طرفهای پیگیری کننده نبرد سوریه بر آن اذعان دارند این است که رئیس جمهور و دولت سوریه به طور نهایی تصمیم خود را در زمینه سرکوب گروههای تروریستی و بیرون راندن آنها از تمامی استانها و جای جای خاک سوریه گرفته است و به دستاوردی کمتر از این هم رضایت نمی دهد.

کد N223343

وبگردی