آفتاب

تظاهرات در آتن به خشونت کشیده شد

تظاهرات در آتن به خشونت کشیده شد

آتن- ایرنا- تظاهرات اعتراضی بازاریان در مرکز شهر آتن با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بازاریان شهر آتن و دیگر شهرهای بزرگ یونان به نشانه مخالفت با فعالیت بازار در روزهای یکشنبه که در این کشور تعطیل رسمی است، دست به تظاهرات زدند که در نتیجه منجر به دخالت نیروهای امنیتی و دستگیری تعدادی از آنان شد.

اتحادیه بازاریان در این زمینه اعلام کرد: افزایش ساعت کار و باز بودن مغازه ها موجب لطمه زیادی به اصناف می شود زیرا مغازه داران قادر به پرداخت اضافه حقوق برای کارکنان در روزهای تعطیل نیستند.

این اتحادیه با انتقاد از طرح دولت مبنی بر باز بودن مراکز تجاری، آن را در راستای تامین منافع فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای قلمداد کرد و گفت: مشکل مردم، وقت خرید نیست بلکه مشکل اساسی شهروندان نداشتن توان مالی است.

اتحادیه بازاریان افزود: با توجه به تجربه پیشین، افزایش ساعات کار موجب بالا رفتن درآمدها نخواهد شد بلکه هزینه بازار را که با رکود 6 درصدی مواجه است، افزایش خواهد داد.

این اتحادیه در ادامه بیانیه انتقادی خود از دولت گفته است: 80 درصد کارکنان کشور در بخش های مختلف بازار اشتغال دارند و 90 درصد مغازه داران حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود در حال حاضر نیستند.

سندیکاهای مختلف، احزاب سیاسی، اتحادیه کارگران مبارز( پامه) و اتحادیه سراسری کار( یسه )، ضمن اعلام حمایت از بازاریان از دولت خواستند که طرح کار در روز یکشنبه را پس بگیرد.

به گزارش رسانه های خبری یونان، تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرهای بزرگ یونان به نشانه مخالفت با کار بازاریان در روز های یکشنبه، برگزار شد.

اروپام**2170**1485** 1064
کد N223330

وبگردی