آفتاب
رییس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آذربایجان:

برخی ایرانیان در آذربایجان با بی مهری مواجه می شوند

برخی ایرانیان در آذربایجان با بی مهری مواجه می شوند

میرقاسم مومنی با ابراز امیدواری مبنی بر بهبود وضعیت ایرانیان در جمهوری آذربایجان پس از سفر یک روزه رییس جمهور این کشور به تهران گفت: متاسفانه برخی ایرانیان در جمهوری آذربایجان با بی مهری مواجه می شوند.

میر قاسم مومنی رییس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره سفر اخیر الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان به تهران گفت: این سفر افق های جدیدی را در روابط تهران - باکو ترسیم کرده است. این سفر در راستای دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور می تواند بسیار سودمند باشد.

وی ادامه داد: ایران و آذربایجان با وجود نگاههای متفاوتی وجوه مشترکی با یکدیگر دارند که می توان به حفظ روابط دوستانه اشاره کرد. در طی چند سال گذشته چندین تن از مسولان آذربایجانی به تهران سفر کرده و دیدارهایی با مقامات ایرانی داشته اند که این مساله نشان دهنده نگاه مثبت مقامات آذربایجانی به گسترش روابط دو کشور است که توسعه روابط بسیار منفعت زا است. متاسفانه در طول سالهای گذشته جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور مسلمان می بایست روابط همگرایی داشته اما به علت برخی عوامل منطقه ای و فرا منطقه ای روابط مناسبی با ایران ترسیم نکردند.

رییس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آذربایجان اضافه کرد: پس از گذشت سالها تبلیغات منفی علیه آذربایجان، اکنون مقامات و مردم آذربایجانی به این نتیجه رسیدند که ایران تنها کشوری است که توسعه روابط برای آنها بسیار منفعت زا است.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم تردد ایرانیان به جمهوری آذربایجان بیشتر از آذریها به ایران است و اغلب ایرانیان در امور تجارت، دانشجویی و سرمایه گذاری فعالیت می کنند اما بازهم با بی مهری برخی از مسئولان آذربایجانی مواجه می شوند. اگر چه در سالیان گذشته در این باره تذکراتی به مقامات آذربایجانی داده شده است اما متاسفانه هنوز برخی از ایرانیان از حقوق خود محروم هستند.

انتهای پیام

کد N223261

وبگردی