آفتاب

مخالفت یک سناتور آمریکایی با انتخاب گزینه جنگ علیه ایران

مخالفت یک سناتور آمریکایی با انتخاب گزینه جنگ علیه ایران

یک سناتور آمریکایی در اظهاراتی گفت: برای جلوگیری از یک ایران هسته‌ای تمام گزینه‌ها باید روی میز باقی بماند اما زمانی که تهدید ایران هسته‌ای همانند دیگر کشورها ممکن است پذیرفته شود آمریکا نباید بی‌درنگ گزینه جنگ را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور راند پاول در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، گفت: من مکررا به تحریم‌ها علیه ایران رای داده‌ام و فکر می‌کنم که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمام گزینه‌ها باید روی میز باقی بماند.

وی در ادامه با تاکید بر ادعاهای خود مبنی بر خواست ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به نقل از کسانی که همواره با دستیابی ایران به اینگونه سلاح‌ها به هر طریقی مخالف بودند، گفت: ما یک روز از خواب بیدار شدیم و دیدیم که پاکستان سلاح هسته‌ای دارد. اگر سیاست ما در قبال پاکستان چنین بود ما در حال جنگ با پاکستان بودیم. همچنین یک روز نیز بیدار شدیم و دیدیم چین دارای سلاح هسته‌ای است. این اتفاق در خصوص روسیه نیز به همین شکل بود.

وی تاکید کرد: کسانی که می‌گویند به هیچ عنوان سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهند کرد به گزینه جنگ رای می‌دهند.

این سناتور در پاسخ به سوال خبرنگار ای‌بی‌سی در این خصوص که آیا ما می‌توانیم با ایران هسته‌ای کنار آمده و آن را مهار کنیم؟ گفت: من فکر نمی‌کنم این یک ایده مناسب باشد که این را از پیش به ایران اعلام کنیم.

وی در این باره گفت: آیا من باید به ایران اعلام کنم که ما خواستار ایران هسته‌ای نیستیم اما با آن کنار خواهیم آمد، این یک ایده احمقانه است که بگوییم شما می‌توانید از سلاح هسته‌ای برخوردار باشید. اگرچه با توجه به دورنمای جنگ ایده مخالف آن نیز احمقانه است.

راند پاول در ادامه گفت‌وگویش با این شبکه از فشارهای خود برای کاهش هزینه‌های وزارت دفاع آمریکا در بخش‌های کمتر بازدارنده دفاع کرد و گفت: من معتقدم که امنیت ملی مهم‌ترین کاری است که ما به آن می‌پردازیم اما این یک کار بی‌هزینه نیست.

وی یادآور شد: برخی محافظه‌کاران می‌گویند که به سربازان هر چه که می‌خواهند بدهید چون همه چیز برای سربازان ماست. آنها با تاکید بر شعارهای میهن‌پرستی می‌گویند که ما نمی‌خواهیم هزینه‌های تامین امنیت ملی را کنترل کنیم.

انتهای پیام

کد N223204

وبگردی