آفتاب
آیت‌الله محقق داماد در گفت‌وگو با ایلنا:

توهین به نام دین گناه کبیره است

توهین به نام دین گناه کبیره است

در روایات آبروی مومن همانند کعبه در نظر گرفته شده است و توهین به کعبه کفر است. اگر افراد به مومنان توهین کنند و شبهه‌ای بوجود بیاورند مرتکب گناه بسیار بزرگی شده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه توهین و هتک حیثیت مومن را از گناهان کبیره عنوان کرد و گفت:‌ در روایات آبروی مومن همانند کعبه در نظر گرفته شده است و توهین به کعبه کفر است.

آیت الله سید مصطفی محقق داماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد توهین به برخی از مسئولان سابق نظام اظهار کرد:‌ایذاء مومن به هر صورت و هتک حیثیت آن به هر شکل از گناهان کبیره است و خدا از هر چه بگذرد، از آن نمی گذرد.

این استاد حوزه و دانشگاه آبروی مومن را همانند خون مومن عنوان کرد و گفت:‌در روایات آبروی مومن همانند کعبه در نظر گرفته شده است و توهین به کعبه کفر است. اگر افراد به مومنان توهین کنند و شبهه‌ای بوجود بیاورند مرتکب گناه بسیار بزرگی شده‌اند.

وی با تاکید براینکه توهین به افراد به نام دین نابخشودنی‌تر و از گناهان کبیره است، ادامه داد: قاعده اخلاقی در موازینی که از اهل بیت به ما رسیده است آبرو و حیثیت مومن را همانند کعبه در نظر گرفته و افراد را از توهین به یکدیگر منع کرده است.

کد N223201

وبگردی