آفتاب

یانوکوویچ آمریکا را به راه انداختن جنگ داخلی در اوکراین متهم کرد

یانوکوویچ آمریکا را به راه انداختن جنگ داخلی در اوکراین متهم کرد

مسکو- ایرنا- ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری برکنار شده اوکراین، آمریکا را به تحریک جنگ داخلی در اوکراین و دخالت در آن متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روسی لنتارو، یانوکوویچ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اوکراین به سوی ورشکستگی پیش می رود و مردم این کشور هیچگاه زیر بار زور ملی گرایان نخواهند رفت.

وی وضعیت اقتصادی و اجتماعی اوکراین را بسیار اسف بار خواند و اظهار داشت: این وضعیت از زمان اعتراضات در میدان استقلال کی یف آغاز شد و اقلیت معدودی نقطه نظرات خود را بر اکثریت تحمیل کرده و سپس برای پیشبرد اهداف خود به زور متوسل شدند و در حال حاضر هم علیه مخالفان خود نیروی نظامی بکار می برند.

رییس جمهوری برکنار شده اوکراین، مقامهای حکومت جدید این کشور را تهدید به تشکیل پرونده کیفری کرد و از نظامیان این کشور خواست تا از اجرای فرامین حکومت جدید اوکراین و تیراندازی به سوی مردم این کشور خودداری کنند.

یانوکوویچ آمریکا را به دخالت مستقیم در حوادث اوکراین متهم کرد و اظهار داشت: مسئولیت بخشی از وضعیت پیش آمده در اوکراین بر دوش آمریکا قرار دارد.

وی گفت: آمریکا از طریق امکانات دیپلماتیک خود و سازمان های اطلاعاتی در اوکراین اقدام کرد.

رییس جمهوری برکنار شده اوکراین همچنین گفت که رییس سازمان سیا به تازگی از اوکراین دیدار و با آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت و آرسن آواکوف وزیر کشور موقت دیدار و گفتگو کرده است.

اروپام/2242**518** 1337
کد N223123

وبگردی