آفتاب

سپرموشکی هند شکل می گیرد - آمادگی برای آزمایش درخارج ازجو زمین

سپرموشکی هند شکل می گیرد - آمادگی برای آزمایش درخارج ازجو زمین

دهلی نو - ایرنا - منابع دفاعی هند روز دوشنبه خبر دادند در هفته جاری یکی از پیچیده ترین آزمایش های موشک ضد بالستیک را انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات منتشره هند برای نخستین بار سیستم دفاع ضد موشک بالستیک خود را در خارج از جو زمین (ارتفاع بالاتر از50 کیلومتر از سطح زمین) آزمایش خواهد کرد .

دراین آزمایش که زمان دقیق آن هنوز اعلام نشده موشک رهگیر هندی هدف خود را در ارتفاع 120 تا 140کیلومتری از سطح زمین مورد اصابت قرار خواهد داد.

سپر دفاعی موشکی هند با استفاه از موشک های رهگیر پیشرفته توسط دانشمندان این کشور در سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی در حال تکامل یافتن است .

مقام های سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی هند اعلام کردند، آزمایش موشک جدید در یک فضای شبیه سازی شده نزدیک به یک نبرد واقعی خواهد بود.

برای اولین بار این موشک هدف خود را زمانی که کلاهک جنگی موشک بالستیک در حال جدا شدن از بدنه است، مورد اصابت قرار خواهد داد.

یکی از فواید هدف قرار دادن موشک بالستیک در ارتفاع بالا، جلوگیری از خسارت ناشی از انفجار است.

به گفته منابع دفاعی هند آزمایش جدید موشک در دو مرحله انجام خواهد شد. ابتدا موشک بالستیک از یک ناو جنگی به سوی هدف پرتاب می شود، سپس با شناسایی آن بر روی رادارها، موشک ضد بالستیک از جزیره ویلر در اطراف خلیج بنگال با سرعت 500 کیلومتر در ساعت هدف مورد نظر را تخریب خواهد کرد.

سپر دفاع موشکی پس از موفقیت در آزمایش ها برای محافظت از شهرهای مهم هند در مقابل تهدیدهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تاکنون شش آزمایش از هفت آزمایش موشک های رهگیر سازمان توسعه و تحقیقات صنایع دفاعی هند با موفقیت انجام شده است.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N223072

وبگردی