آفتاب
در پاسخ به ایرنا

عضو هیات رییسه مجلس: پرسش از وزیران را به حداقل می رسانیم

عضو هیات رییسه مجلس: پرسش از وزیران را به حداقل می رسانیم

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اهتمام فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی برای کاهش پرسش از وزرا خبرداد و گفت: تلاشمان این است که بتوانیم سوالات غیراساسی از وزیران را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین سبحانی نیا» روز دوشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر والده نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره افزایش سوال از وزرا در سال جاری این مطلب را بیان کرد و افزود: تلاش می کنیم تنها سوالات اساسی که ضرورت دارد، مطرح شود.

وی ادامه داد: در فراکسیون رهروان ولایت هم مطرح کرده ایم که تعدادی از پرسش های ملی، ریشه ای و مرتبط با معیشت مردم طرح شود و مابقی در یک هماهنگی تعاملی با دولت ارائه نگردد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: این هماهنگی تعاملی درحالی انجام می شود که نظرات نمایندگان مطرح کننده پرسش تامین شود و با گرفتن پاسخ، از پرسش های غیرضروری انصراف دهند.

سبحانی نیا خاطرنشان کرد: این تلاش ها برای حذف پرسش های غیراساسی از طریق فراکسیون اکثریت درحال انجام است و در فراکسیون رهروان ولایت در این باره تلاش می شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های مجلس برای سال «فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نیز گفت: مجلس در این باره در حال تلاش است و وزرای اقتصادی دعوت شده و برنامه های خود درباره شعار سال و اهتمام به آن را ارائه می دهند.

سبحانی نیا با بیان این که کمیسیون های مجلس درباره شعار سال فعال شده اند نیز گفت: محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس هماهنگی های لازم با کمیسیون ها را انجام می دهد و نظرات آنها را کسب می کند.

وی ادامه داد: این نظرات پس از بررسی در قالب طرح ارائه خواهد شد و همچنین به شیوه های دیگر نیز مجلس از ظرفیت های خود برای اهتمام به عملی شدن شعار سال بهره خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی درباره توجه به شعار سال و نهادینه کردن آن بسیار خوب است که تلاش دو قوه نیز در این راستا انجام می پذیرد.

سبحانی نیا همچنین درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: امیدواریم دولت یازدهم در این باره موفق باشد.

وی اضافه کرد: در هدفمندی یارانه ها تعدادی اگر با میل و رغبت خود انصراف دهند کمک به کارهای زیربنایی است البته دولت باید تلاش کند بسته حمایتی را به درستی به مردم ارائه دهد و برخی مشکلاتی که در اجرای آن در دوره قبل پیش آمده بود را برطرف کند.

سیام(3)**7261**9132 ** 1418
کد N223013

وبگردی