آفتاب

سرلشکر جعفری: دولت از ظرفیت سپاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند

سرلشکر جعفری: دولت از ظرفیت سپاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه دولت تاکنون از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است و امیدواریم دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در این عرصه‌ها استفاده کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در دوره آموزشی شهید بسیجی مولوی مصطفی جنگی زهی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ملت ایران باید خود را قوی کند"، تصریح کرد: ضرورت اقتدار ملی در این شرایط و مذاکرات هسته‌ای وظایف سپاه را بیشتر می‌کند و تجربیات زیاد سپاه در زمینه‌های مختلف، از گذشته تاکنون موجب عملکردی موفق شده است.

وی در ادامه اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع مأموریت سپاه و بسیج در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و افزود: اقتدار ملی محور اصلی سخنان رهبری در فرمایشات ابتدای سال بود که با تاکید بر سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش دست‌یافتنی است.

فرمانده کل سپاه، اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانست و تصریح کرد: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی همچون رویکرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی هشدار مقام معظم رهبری پس از جنگ مبنی بر تهدیدات فرهنگی دشمن با تعابیر گوناگون را یادآور شد و ادامه داد: "جنگ نرم فرهنگی" جدیدترین تعبیر ولایت است و امروز خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولان اجرایی کشور حس نمی‌شود که یکی از وظایف سپاه و بسیج درک و انتقال این حس به دیگران در کشور است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان در سراسر کشور، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت می‌گیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند همانطور که مردم در عرصه‌های مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.

جعفری در بیان دیگر الزامات فعالیت‌های فرهنگی از منظر رهبری خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوشش‌های مردمی صورت می‌گیرد.

وی در پایان، گفتمان‌سازی فرهنگی و الگوسازی را از دیگر الزامات فعالیت‌های فرهنگی دانست و تاکید کرد: امام خامنه‌ای در همین خصوص می‌فرمایند مختصات فرهنگی که انقلاب برای الگو شدن طلب می‌کند، کار بسیج است چراکه الگوسازی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می‌دهد و دست و پای او را می‌بندد.

انتهای پیام

کد N222923

وبگردی