آفتاب

نماینده خرم‎آباد: در روند مجتمع کشت و صنعت تعلل صورت گرفته است

نماینده خرم‎آباد: در روند مجتمع کشت و صنعت تعلل صورت گرفته است

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از وضعیت مجتمع کشت و صنعت و اینکه هنوز سرمایه‎گذار جدید کارهای اولیه را شروع نکرده، ناراضی است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت کشت و صنعت، گفت: بعد از اینکه در اوایل بهمن‎ماه سال گذشته برنده مزایده کشت و صنعت مشخص شد قرار بود تا پایان سال کارهای اولیه را شروع کند که هنوز کار خاصی انجام نداده است.

وی اضافه کرد: قرار شد تا قبل از شروع سال جدید قرارداد این سرمایه‎گذار عربستانی منعقد شود که هنوز قراردادی بسته نشده و به نظرم تعلل صورت گرفته است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در این خصوص به استاندار هم نامه نوشته‎ و خواستار پیگیری شده‎ایم. هنوز سوالم از وزیر اقتصاد را در خصوص این مجتمع پس نگرفته‎ام و اگر در چند روز آینده قرارداد منعقد نشود وزیر باید در مجلس پاسخگو باشد.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی با تأکید بر اینکه راه‎اندازی این مجتمع مطالبه جدی مردم استان است، تصریح کرد: سال 81 مجتمع تعطیل شد و ضربه جبران‎ناپذیری به استان زد که بعد از آن هم کسی پیگیر راه‎اندازی مجدد آن نشده بود تا اینکه سال 91 بعد از ورود به مجلس پیگیر شدیم و بعد از کش‎وقوس‎های فراوان و سنگ‎اندازی برخی، سرانجام برنده مزایده معرفی شد.

به گزارش ایسنا، مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم‎آباد با هدف پرورش دام و طیور تأسیس شد. این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور بود که در هر سوله یک هزار رأس دام نگهداری و سالانه 250 هزار رأس دام و طیور در آن پروار می‎شد.

در ایام فعالیت این مجتمع روزانه 45 هزار تخم مرغ، 35 تن گوشت گوسفند، 55 تن گوشت گوساله و هشت تن خوراک دام و سالانه بیش از 100 تن ماهی تولید می‎شد که تا قبل از سال 66، محصولات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‎شد.

انتهای پیام

کد N222677

وبگردی