آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

ائتلاف چهارجانبه خط موشها برای مسلح کردن تروریستها/ اذعان غرب به توانمندی نیروی هوایی سوریه

ائتلاف چهارجانبه خط موشها برای مسلح کردن تروریستها/ اذعان غرب به توانمندی نیروی هوایی سوریه

منابع امنیتی سوریه از کشته شدن یکی از سرکردگان مهم گروه تروریستی جیش المجاهدین در منطقه الراموسه حلب در درگیری با ارتش سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، منابع امنیتی در سوریه از کشته شدن "ابوامجد الشافی" یکی از سرکردگان گروه تروریستی جیش المجاهدین (وابسته به جبهه اسلامی) در درگیری با ارتش سوریه خبر می دهند.

بنابراین گزارش، این سرکرده گروههای تروریستی طی درگیریهای شدید در منطقه الراموسه در حومه حلب کشته شده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی در سوریه از وضعیت بسیار بد روحی گروههای مسلح در مناطق اطراف رنکوس به علت پیشرویهای ارتش سوریه خبر می دهند. در پی سیطره ارتش سوریه بر این منطقه مهم مرزی با لبنان، بسیاری از تروریستها به مناطق دیگر گریخته اند.

- روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد: در درگیریهای اخیر ارتش سوریه با گروههای مسلح در منطقه الملیحه در حومه دمشق صدها تروریست که تابعیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را داشتند، به هلاکت رسیده اند.

- روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: شمار اعضای گروههای مسلح با تابعیت اردنی که در سوریه می جنگند بین 800 تا 1200 نفر است که بر این اساس شمار آنها دو برابر اتباع اردنی است که در جنگهای عراق و افغانستان می جنگیده اند.

- یک پایگاه سوری اسامی تروریستهایی که در درگیری با ارتش سوریه در حومه لاذقیه به هلاکت رسیده اند را منتشر کرد. در بین این افراد اتباع کشورهای تونس، مغرب و مصر بیشتر به چشم می خورد.

- یک منبع امنیتی غربی در گزارشی اعلام کرد: توانمندی نیروی هوایی ارتش سوریه با وجود سرنگونی شماری از جنگنده های آنها طی سه سال اخیر رو کاهش نیافته است. بنابراین گزارش، جنگنده های ارتش سوریه توان انجام 100 پرواز موثر را در هر روز دارند که برای حمایت از نیروهای زمینی و حمله به مواضع گروههای مسلح مورد استفاده قرار می گیرد.

- روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با عنوان "خط موشها در سوریه" اعلام کرد: کشورهای آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر شبکه انتقال تسلیحات به گروههای مسلح در سوریه را تشکیل داده و در این میان آمریکا در نظر دارد کمکهای خود را همچنان به صورت سری و محرمانه نگه دارد.

 

کد N222493

وبگردی