آفتاب

برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین

برگزاری نشست شورای امنیت درباره اوکراین

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت حاکم بر شرق اوکراین گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی دلایل تشدید بحران در شهرهای شرق اوکراین در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد. این جلسه بنا بر درخواست روسیه برگزار گردید.

"ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل، در آغاز جلسه از تصمیم دولت اوکراین برای فرستادن نیرو به شرق کشور ابراز نگرانی کرد.

در جلسه شب گذشته شورای امنیت، "مارک لایل گرنت" سفیر بریتانیا در سازمان ملل گفت که بر اساس تصاویر ماهواره ای، روسیه حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار نظامی را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وی همچنین به روسیه برای هرگونه اقدام نظامی احتمالی در شرق اوکراین هشدار داد. "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روسیه را متهم به ایجاد آشوب و گسترش آن در شرق اوکراین کرد.

پاور گفت حوادث روزهای اخیر در شهرهای شرقی اوکراین همانند واقعه ای است که در شبه جزیره کریمه رخ داد و در نهایت منجر به استقلال آن از کی یف و پیوستنش به روسیه شد، اما چورکین به شدت این موضوع را رد کرد.

شهرهای شرقی اوکراین از روز شنبه هفته جاری صحنه اعتراضات گسترده و اشغال برخی از ساختمانهای دولت و پاسگاه های پلیس از سوی هواداران روسیه بوده اند. در همین رابطه روز گذشته ارتش اوکراین برای آزاد سازی این مراکز اشغال شده اقدام به حمله نظامی به شرق اوکراین کرد.

کد N222303

وبگردی