آفتاب

ابراز نگرانی رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا نسبت به انتخابات اوکراین

ابراز نگرانی رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا نسبت به انتخابات اوکراین

تهران- ایرنا- ˈدیدیه بورکهالترˈ رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا، در مورد ˈشکنندگی وضعیت و بی ثباتیˈ در شرق اوکراین که می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری 25 مه (4 خردادماه) تاثیرگذار باشد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روزدوشنبه خبرگزاری ˈروماندی نیوزˈ سوئیس، بورکهالتر رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس که روز گذشته(یکشنبه) وارد کی یف پایتخت اوکراین شد از مذاکرات چهارجانبه ژنو میان روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

وی پیشتر در بیانیه ای با ابراز نگرانی از وقایع مناطق شرقی اوکراین از ˈخارکفˈ تا ˈدونتسکˈ، همه طرف های درگیر در شرق اوکراین را به توقف خشونت و خویشتنداری دعوت کرده بود.

این گزارش با اشاره به حمایت سیاسی بورکهالتر از ماموریت ویژه نظارتی نهاد امنیت و همکاری اروپا می افزاید: ˈتیم گلدیمنˈ فرستاده ویژه این نهاد در اوکراین تا این لحظه وقوع اتفاقی همانند آنچه در شبه جزیره ˈکریمهˈ رخ داده در شرق اوکراین را رد کرده اما از وجود ˈخطرˈ در منطقه خبر داده است.

روماندی نیوز با اشاره به این که بورکهالتر عصر امروز (دوشنبه) به سفر خود پایان می دهد، افزود: وی پیش از پایان سفرش با ˈآرسنی یاتسنیوکˈ و ˈآندری دشچیتساˈ نخست وزیر موقت و وزیر امور خارجه اوکراین دیدار خواهد کرد.

ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه نیز خشونت ها در شرق اوکراین را به شدت محکوم و اعلام کرد: طرف های درگیر را به خویشتنداری و مذاکره به منظور یافتن راه حل صلح آمیز برای پایان دادن به بحران، فرا می خوانیم.

فابیوس همچنین از برنامه سفرش به لوکزامبورگ برای گفتگو با همتایان آلمانی و آمریکایی و روس خود و نیز گفتگو با نخست وزیر موقت اوکراین در مورد ˈتحولات نگران کننده در شرق اوکراینˈ، خبر داد.

اروپام** 9053**1485** 1064
کد N222275

وبگردی