آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه به دور دوم کشیده شد

انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه به دور دوم کشیده شد

بلگراد-ایرنا- انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه به دلیل اینکه هیچ کدام از نامزدهای انتخابات قادر به کسب بیش از 50 درصد آرا نشدند به دور دوم کشیده شد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، بنا به نتایج اولیه غیر رسمی انتخابات روز یکشنبه ریاست جمهوری مقدونیه، ˈگئورگی ایوانفˈ رییس جمهور کنونی مقدونیه از حزب ومرو- دپمنه و ˈستوو پنداروفسکیˈ از حزب سوسیال دمکرات که بیشترین رای را در انتخابات کسب کرده اند برای احراز مقام ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات به رقابت با یکدیگر می پردازند.

پس از شمارش 89 درصد آرا مشخص شد ایوانف 428 هزار رای و پنداروفسکی 211 هزار رای را در دور اول انتخابات ریاست جمهوری صاحب شده اند.

ˈایلیاز حلیمیˈ از حزب دمکرات آلبانیایی تباران و ˈزوران پوپوفسکیˈ از گروه شهروندان، دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر کدام 25 هزار رای بدست آورده اند.

بنا به گزارشها، از یک میلیون و 779 هزار و 572 فرد واجد شرایط رای دادن در مقدونیه، 50 درصد آنها در 3 هزار و 480 حوزه اخذ رای در داخل و 34 حوزه انتخاباتی در خارج از کشور دیروز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

همچنین 8 هزار و 325 ناظر داخلی و 326 ناظر خارجی بر روند برگزاری این دور از انتخابات نظارت کردند.

این انتخابات، پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه از زمان استقلال این کشور از یوگسلاوی سابق در سال 1991 میلادی است و رییس جمهوری آن در تمامی این دوره ها به غیر از سال 1991در دور دوم انتخاب شده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه 27 آوریل امسال( هفتم اردیبهشت) برگزار می شود که همزمان با انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور خواهد بود.

با توجه به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری مقدونیه در سال های 2006، 2008 و 2011 میلادی نامزد حزب ومرو- دپمنه در دور دوم به پیروزی رسیده بود، این احتمال وجود دارد که نامزد حزب حاکم در دور دوم انتخابات کنونی نیز پیروز شود.

اروپام**2061** شبس 1551
کد N221966

وبگردی