آفتاب

نخست وزیران کره جنوبی و پاکستان در اسلام آباد قرار داد گسترش همکاری امضا می کنند

نخست وزیران کره جنوبی و پاکستان در اسلام آباد قرار داد گسترش همکاری امضا می کنند

اسلام آباد - ایرنا-ˈجونگ هونگ وونˈ نخست وزیر کره جنوبی برای گسترش همکاری های تجاری روز یکشنبه برای دیداری چهار روزه وارد اسلام آباد شد و طی دیدار با نواز شریف همتای پاکستانی خود قرار داد امضا می کند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری تلویزیون ملی پاکستان ˈپی.تی.ویˈ به نقل از مقامات دولتی افزود: نخست وزیر کره جنوبی در طول این سفر با نواز شریف، ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری و سایر مقامات ارشد اسلام آباد دیدار و دو کشور چند توافقنامه بمنظور تقویت همکاریهای اقتصادی و دوجانبه امضا می کنند.

جونگ هونگ وون امروز در پایگاه نظامی ˈنورخانˈ (چکلالا) اسلام آباد مورد استقبال ˈاحسن اقبالˈ وزیر فدرال توسعه و برنامه ریزی پاکستان قرار گرفت.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: شماری از وزرا، مقامهای ارشد ، بازرگانان و تجار کره جنوبی، نخست وزیر این کشور را در سفر به پاکستان همراهی می کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای با اشاره به اینکه بازدید نخست وزیر کره جنوبی اولین سفر یک مقام عالی رتبه دولت سئول به پاکستان در طول برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور است، افزود: نشست های مختلفی میان بازرگانان و نهادهای تجاری کره جنوبی و پاکستان بمنظور پیشبرد همکاری های دوجانبه در بخش های اقتصادی و تجاری نیز برگزار می شود.

تبادل نظر درباره موضوعات منطقه ای و تحولات بین المللی در دیدارهای مقام های اسلام آباد و سئول، حضور نخست وزیر کره جنوبی بعنوان مهمان ویژه در نشست ˈانجمن مشترک همکاری های سرمایه گذاری پاکستان و کره جنوبیˈ از دیگر برنامه های جونگ هونگ وون در اسلام آباد می باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: سفر نخست وزیر کره جنوبی به پاکستان ، فرصت خوبی برای دو کشور بمنظور تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پاکستان محسوب می شود.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند:روابط و همکاری های دوجانبه اسلام آباد و سئول طی سالهای جاری در زمینه های مختلف با تعمیق و پیشرفت خوب روبرو و حجم تجارت دوجانبه این کشورها با رشد قابل توجهی همراه بوده و هم اکنون این میزان به یک میلیارد و 341 میلیون دلار رسیده است.

بسیاری از شرکت های کره جنوبی در حال حاضر در بخش های صنایع شیمیایی، پروژه های انرژی و زیربنایی در پاکستان سرمایه گذاری کرده اند.

آساق**ا.ر**1095**1856
کد N221874

وبگردی