آفتاب
رییس فراکسیون زنان مجلس در دیدار جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوییسی:

تبلیغات رسانه های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران مغرضانه است

تبلیغات رسانه های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران مغرضانه است

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون زنان مجلس در دیدار جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوییسی گفت: تبلیغات رسانه های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران مغرضانه و در راستای سیاست های سلطه جویانه کشورهای غربی است.

به گزارش ایرنا از اداره کل بین الملل مجلس شورای اسلامی «فاطمه رهبر» رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) با جمعی از بانوان فعال اتریشی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار رهبر با تاکید بر رعایت حقوق پیروان ادیان الهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران به طور مسالمت آمیز به صورت تاریخی در کنار یکدیگر در عرصه های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کنند و تبلیغات رسانه های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت های دینی در ایران مغرضانه و در راستای سیاست های سلطه جویانه کشورهای غربی است.

رییس فراکسیون زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش موثر زنان در پیشرفت های علمی، فناوری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فراوان جهت حمایت از حضور فعال زنان در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام گرفته است، به نحوی که در حال حاضر بیش از 62 درصد از پذیرفته شدگان رشته های مختلف در دانشگاهی کشور خانم ها هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح قوانین و سیاست های مختلف درخصوص حمایت های جانبی از خانواده گفت: «در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و نگاه قانون به زن و مرد به طور یکسان است و زنان می توانند دوشادوش مردان به فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

وی در پایان به بحث بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده ای درخصوص حمایت از زنان خانه دار انجام گرفته و در حال حاضر لایحه بیمه زنان خانه دار در فراکسیون زنان و خانواده مجلس در حال پیگیری است.

سیام (1)**م.ب /1449
کد N221761

وبگردی