آفتاب

در دیدار آیت الله سیستانی و مقتدی صدر چه گذشت؟

در دیدار آیت الله سیستانی و مقتدی صدر چه گذشت؟

تسنیم نوشت:

شیخ "صلاح العبیدی" سخنگوی جریان صدر جرئیاتی از دیدار امروز مقتدا صدر با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق را اعلام کرد.
شیخ "صلاح العبیدی" سخنگوی جریان صدر درگفت‌وگو با تسنیم در بغداد اظهار داشت: آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق از هیچ کاندید و جناح خاصی حمایت نخواهد کرد.
وی افزود: امروز دیداری که آقای سید مقتدا صدر در نجف اشرف با آیت الله سیستانی انجام دادند ، مرجع شیعیان عراق بار دیگر تاکید کردند که از هیچ کاندید خاصی حمایت نخواهند کرد و تنها خواسته وی برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف است تا مردم بتوانند کاندیدهای مورد اعتماد خود را انتخاب کنند.
سخنگوی جریان صدر درباره تشکیل حکومت آینده عراق  و در پاسخ به این سوال که جریات صدر با کدام یک از فراکسیون‌های پارلمانی ائتلاف تشکیل خواهد داد؟ گفت: ما منتظر برگزاری انتخابات و اعلام نتایج هستیم ، هنوز برای تشکیل ائتلاف‌ پارلمانی زود است اما در هر صورت جریان صدر با مشارکت ائتلاف مواطن و دوستان کُرد و برادران اهل تسنن ، دولت آینده را تشکیل خواهد کرد.
العبیدی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیت استان الانبار از دولت آقای المالکی خواست تا زمان برگزاری انتخابات امنیت لازم این استان را تامین کند تا مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس کاندیدهای مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
وی همچنین تعویق انتخابات به دلیل اوضاع استانهای اهل تسنن عراق را دور از ذهن  خواند و گفت: شایعاتی مبنی بر تعویق انتخابات شنیده می‌شود اما جریان صدر به هیچ عنوان تاخیر حتی یک روزه انتخابات را قبول نخواهد کرد ، دولت و دستگاههای امنیتی مسئول تامین امنیت تحت هر شرایطی هستند.

49261

کد N221736

وبگردی