آفتاب
عارفی با تاکید بر حذف بروکراسی اداری،

با تدبیر و مدیریت، به آنچه می‌خواهیم می‌رسیم

با تدبیر و مدیریت، به آنچه می‌خواهیم می‌رسیم

‌نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بر توان داخل تاکید کنیم، دشمن در مقابل ما چیزی ندارد و باید تدبیر و مدیریت نموده و با توانایی که داریم، به آنچه می‌خواهیم، می‌رسیم.

فرج‌الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با اشاره به نامگذاری سال 93 اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری نیز در تکمیل سال‌های قبل راهبرد جدیدی برای کشور اعلام کردند و در پایان سال 92 سیاست های اقتصاد مقاومتی را با تاکید بر توانمندی‌ها و تولید داخل ابلاغ نمودند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" دو سیاست کلی برای توسعه همه جانبه کشور و دو راهکار فوق العاده یعنی عزم مسوولان و مشارکت مردم را برای رسیدن به این دو بخش اعلام فرمودند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدن به این اهداف مستلزم مدیریت ایثارگرانه است که زمان نشناسیم و با علوم و فنون و کار شبانه روزی فعال باشیم، نه مدیریت بروکراسی و طی سلسله مراتب؛ باید جهادگونه عمل کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی بیان کرد: با بررسی در بودجه 390 هزار میلیاردی می‌بینیم که 200 هزار میلیارد آن به شرکت های دولتی داده می شود در حالی که قرار بود این شرکت ها خودکفا باشند؛ در حال حاضر این واحدها 5 هزار میلیارد خروجی دارند.

عارفی ادامه داد: باید این شرکت‌ها را با ساز و کار جدی و مدیریت جهادی با حفظ مالکیت دولت واگذار نماییم و مدیریت آن را به بخش خصوصی توانمند بدهیم و در صورتی که 10 درصد درآمد به بخش خصوصی اعطا شود، 4000 میلیارد به سرمایه افزوده ایم.

وی تصریح کرد: باید به سمت حذف بروکراسی اداری و جنگ با مشکلات برویم، ما ظرفیت های زیاد و نیروی انسانی لازم را در این زمینه داریم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس اظهار کرد: ما نمایندگان نیز در راه رسیدن به اهداف نظام وظیفه داریم و در همین راستا مکرر تلاش کرده و با برگزاری جلسات با کارآفرینان و نخبگان بخش خصوصی به دنبال راهکارهای موفقیت هستیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بر توان داخل تاکید کنیم، دشمن در مقابل ما چیزی ندارد و باید تدبیر و مدیریت نموده و با توانایی که داریم، به آنچه می خواهیم، می رسیم.

انتهای پیام

کد N221592

وبگردی