آفتاب

نخست‌وزیر جدید ارمنستان امروز معرفی می‌شود

نخست‌وزیر جدید ارمنستان امروز معرفی می‌شود

مقامات حزب حاکم ارمنستان اعلام کردند، نخست‌وزیر جدید این کشور امروز(یکشنبه) معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، قرار است امروز حزب جمهوریخواه ارمنستان که حزب حاکم این کشوراست، کمیته اجرایی و شورای خود را انتخاب کند و آنها نیز تصمیم نهایی را در خصوص کاندیدای نخست‌وزیری خواهند گرفت. تا آن زمان سرژ سرکیسیان به رایزنی با احزاب پارلمانی ادامه خواهد داد.

روز سوم آوریل تیگران سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان استعفا داد. این استعفا در جریان نشست رهبران حزب حاکم در شهر ایروان اعلام شد.

وی یک ماه پیش از آن استعفای خود را تسلیم سرژ سرکیسیان کرده بود اما این استعفا با توجه به مساله عضویت ارمنستان در اتحادیه گمرکات بلاروس، قزاقستان و روسیه به تعویق انداخته شد. سرکیسیان در نامه استعفای خود نوشت که این تصمیم وی به موقع و پس از بررسی های فراوان گرفته شده است.

یک مقام پارلمان ارمنستان اظهار کرد، هنوز کاندیدا برای سمت نخست‌وزیری و همچنین ترکیب کابینه دولت جدید در حزب حاکم مورد بررسی قرار نگرفته است.

در تاریخ دوم آوریل دادگاه قانون اساسی ارمنستان حکم داد که برخی از بندهای طرح اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت ارمنستان بر خلاف قانون اساسی هستند. این مساله موجب شد که برخی سیاستمداران بگویند استعفای سرکیسیان اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام

کد N221192

وبگردی