آفتاب
شهردار منطقه ۵ اصفهان خبرداد:

ساماندهی و سنگفرش ۱۷ كلیسا و یك آتشكده در منطقه ۵ اصفهان در دستور کار قرار گرفته است

ساماندهی و سنگفرش ۱۷ كلیسا و یك آتشكده در منطقه ۵ اصفهان در دستور کار قرار گرفته است

با توجه به بافت قدیمی و تاریخی محله جلفا،. ساماندهی سنگفرش محدوده كلیساهای محله جلفا به سبك اصفهان قدیم در دستور كار منطقه ۵ قرار دارد وبه زودی اجرایی می شود.

شهردار منطقه ۵ اصفهان با بیان اینکه ۱۷ کلیسا و یک آتشکده در منطقه ۵ وجود دارد که سنگفرش و ساماندهی محدوده اطراف این کلیسا‌ها در دستور کار است افزود: پیاده روسازی و سنگفرش خیابان خاقانی انجام شده است و سنگفرش محدوده اطراف کلیسای مریم تا بازار جلفا به طول ۳۰۰ متر و عرض ۸ متر نیز صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدعصارزادگان تصریح کرد: کوچه بیمارستان سعدی در محدوده کلیسای استپانوس به طول ۴۵۰ متر نیزساماندهی و سنگفرش شده است.

گفتنی است؛ ۱۷ کلیسا و یک آتشکده در منطقه ۵ وجود دارد که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها کلیسای وانک در محله جلفا است، کلیساهای مریم، بیت الهم و هاکوپ مقدس در خیابان توحید، کلیسای غریب در چهارراه حکیم نظامی، کریکور مقدس در خیابان خاقانی، استپانوس در خیابان نظر غربی کوچه یعقوب خان، کلیسای یروان در خیابان خاقانی کوچه شهید مجید مظاهری، کلیساهای می‌ناس، نیکوقایوس، نرسس در خیابان حکیم نظامی در کوچه سنگ تراش‌ها، هاوانس در خیابان حاقانی کوی چهارسوق، ریپسیما در خیابان خاقانی، کاتولیگ در خیابان حکیم نظامی، بن بست کاتولیگ، آدونینیس در خیابان نظر غربی کوی شهید موسوی، جماعت ربانی در کوچه سنگ نراش‌ها و آتشکده گوهر و مهربان درب مهر در خیابان نظر شرقی کوچه سیچان نیز در منطقه ۵ وجود دارند.

کد N221124

وبگردی