آفتاب

تهیه 130 اثر قرآنی از سوی طلاب خواهر پژوهشگر

تهیه 130 اثر قرآنی از سوی طلاب خواهر پژوهشگر

مسئول تامین منابع پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران از تألیف 130 اثر قرآنی از سوی طلاب خواهر پژوهشگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، مرتضی کرامتی با اشاره به اینکه طرح تهیه این آثار قرآنی در هم‌اندیشی پژوهشگران برتر قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ارائه شد، افزود: موضوعات این آثار قرآنی مسائل زنان نظیر مشارکت سیاسی زنان، خانواده و تربیت نظیر خانواده از منظر قرآن و فمینیسم، مباحث فرهنگی نظیر اخلاق شهروندی، علوم قرآنی نظیر چیستی تاویل در قرآن را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از میان این آثار قرآنی، 100 اثر برتر به تدریج منتشر خواهد شد، افزود: تلاش می‌کنیم تعدادی از این آثار تا برپایی نمایشگاه قرآن چاپ و منتشر شوند.

مسئول تامین منابع پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تعداد صفحات هر یک از آثار قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران را به صورت متوسط در قطع رحلی جیبی 120 صفحه ذکر کرد.

وی یادآور شد: چکیده این آثار قرآنی با عنوان رواق نور تهیه و آماده شده است و در صورت تامین اعتبار در سال جاری در 155 صفحه منتشر خواهد شد.

کرامتی با اشاره به روند تهیه آثار قرآنی طلاب خواهر اظهار کرد: در زمان برگزاری هم‌اندیشی پژوهشگران برتر قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در سال 91، طرح تهیه آثار قرآنی ارائه و تعدادی از طلاب برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پس از انتخاب موضوع و ارائه طرح‌نامه از سوی طلاب، این طرح‌نامه‌ها ارزیابی شدند و اشکالات آن به منظور اصلاح به نویسندگان اعلام شد و پس از رفع اشکال، نگارش طرح‌های تاییدشده آغاز شد.

مسئول تامین منابع پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه از میان 170 طرح اولیه ارائه شده، نگارش 140 طرح به تصویب رسید، گفت: پس از نگارش، تمامی آثار ارزیابی تفصیلی شدند و اشکالات آثار در قالب کارنمای ارزیابی برای نویسندگان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز نشر هاجر برای انتشار این آثار اعلام آمادگی کرده است، گفت: این آثار به تدریج و پس از ویرایش و انجام امور فنی منتشر خواهند شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

وی گفت: تلاش طلاب خواهر بر این بوده است که موضوع­ات کاربردی و نوپدید را در عرصه قرآنی واکاوی و بازخوانی کنند و حاصل پژوهش‌های خود را به منظور عطف توجه به قرآن، تقدیم ره­پویان قرآن کنند.

انتهای پیام

کد N221080

وبگردی