آفتاب

یک سوال از وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج اعلام وصول شد

یک سوال از وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج اعلام وصول شد

تهران - ایرنا- سوال ملی نماینده اراک از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت پرداخت نشدن وام ازدواج توسط بانک ها در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی عضو هیات رییسه سوال ملی محمدحسن آصفری نماینده اراک از علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی را در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس اعلام وصول کرد.

ضرغام صادقی دیگر عضو هیات رییسه نیز پیش از پایان جلسه علنی امروز مجلس تذکر کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

براین اساس، ایرج ندیمی و حسن تامینی نمایندگان لاهیجان و رشت در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار پیگیری علت پرداخت های میلیاردی به بازکنان فوتبال از جیب ملت ایران شدند.

علی ایرانپور نماینده مبارکه در مجلس نیز از خواستار توجه بیشتر وزیر امور خارجه به کارمندان ایثارگر شاغل در این وزارتخانه و سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران شد.

روح الله حسینیان، جواد کریمی قدوسی، بهرام بیرانوند، امیرعباس سلطانی و ابوالقاسم جراره نمایندگان تهران، مشهد، بروجن، ملایر و بندعباس در تذکری به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از دیدار با افرادی که نقش پررنگ در راه اندازی فتنه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند و نیز جلوگیری حاشیه سازی در دولت و پرداختن به مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور شدند.

علی محمد احمدی نماینده دهلران در تذکری به وزیر نفت بر ضرورت تسریع در بهره برداری صیانتی از حوزه مشترکی دهلران با توجه به نصب دکل های متعدد در آن سوی مرز تاکید کرد.

نوذر شفیعی نماینده ممسنی نیز از وزیر جهادکشاورزی خواست تمهیدی اندیشیده شود که هندوانه کاران در هنگام فروش همچون سال های گذشته دچار زیان نشوند.

ابراهیم کارخانه نماینده همدان در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای رفع دسترسی مردم به سامانه ثبت نام هدفمندی یارانه ها شد.

محمدسعید اربابی و ناصر کاشانی نمایندگان ایرانشهر و زاهدان به وزیر کشور تذکر دادند و پیگیر علت عدم تشکر وزیر از علمای اهل سنت در آزادسازی مرزبانان شدند.

حسین نیاز آذری و محمدجواد نظری مهر نمایندگان بابل و کردکوی در تذکری به وزیر ارتباطات خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت مادر تخصصی زیرساخت شدند.

نادر قاضی پور، جواد جهانگیرزاده، علیرضا محجوب و محمدجواد نظری مهر نمایندگان ارومیه، تهران و کردکوی در تذکر مشترکی به وزیران تعاون و بهداشت بر حفظ استقلال درمان در بیمارستان های تامین اجماعی تاکید کردند.

این نمایندگان مجلس همچنین در تذکر دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تسریع در اجرای استفساریه 7300 روز مشاغل سخت و زیان آور تاکید کردند و در تذکر دیگری به وزیر اقتصاد خواستار تسریع در اجرای قانون سازمان خصوصی سازی شدند.

نادر قاضی پور، علیرضا محجوب و رمضانعلی سبحانی فر نمایندگان ارومیه، تهران و سبزوار در تذکری به وزیر اقتصاد بر تسریع در اعطای سهام عدالت به کارگران ساختمانی تاکید کردند.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان نیز در تذکری به رییس جمهوری از وی خواست تا دستور دهد گزارش جامعی از هدفمندی یارانه ها و آثار تولیدی، مردمی و زیرساختی ارایه شود.

ندیمی در تذکر دیگری به وزیر ورزش و جوانان خواستار دستور برگشت امتیازات کسر شده تیم های فوتبال لیگ برتر داماش، پرسپولیس و استقلال شد.

مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر نیز در تذکر خود به وزیر علوم بر رعایت قانون و اخلاق در عزل و نصب تاکید کرد.

ابراهیم کارخانه، محمدعلی پور مختار، عطااله سلطانی صبور، احمد آریایی نژاد، علی نعمت چهاردولی، امیر خجسته و محمدمهدی مفتح نمایندگان استان همدان به وزیر کشور تذکر دادند و خواستار ارایه پاسخ به مردم در رابطه با برخورد لازم با عوامل سیاسی و اجرایی که امکانات لازم را برای بیان سخنان سخیف و موهن یک عضو فتنه گر در همدان فراهم کرد، شدند.

جبار کوچکی نژاد در تذکری به رییس جمهوری پیگیر علت اخراج 40 نفر از نیروهای جهاد دانشگاهی شد.

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان نیز به وزیر کشور ضرورت انتخاب و انتصاب مدیران توانمند و با تجربه برای تقویت شاخص های اقتصادی در شهرستان های کمتر برخوردار تذکر داد.

مصطفی افضلی فرد، سیدباقر حسینی، اسفندیار اختیاری، محمدعلی پورمختار، حسینعلی شهریاری، محمدصالح جوکار، علی علی لو، شهروز افخمی و عبدالکریم رجبی نمایندگان اردبیل، زابل، زرتشتیان، بهار، زاهدان، یزد، شبستر، ملکان و مینودشت به وزیر صنعت درباره تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی کارمعین این وزارتخانه به شرکتی و تضییع حقوق این افراد تذکر دادند.

محمدابراهیم رضایی و فتح الله حسینی نمایندگان خمین و قصر شیرین نیز به وزیر صنعت تذکر دادند که چرا شرکت شرک های صنعتی بر خلاف وظایف محوله در جلب حمایت از سرمایه گذاران، صنعتگران را حمایت نمی کند و به معضلی برای کشور در مناطق کمتر توسعه یافته شده است.

سیام**2025**1336
کد N221063

وبگردی