آفتاب

مسکو: شرایط بهتر در شمال شرق آسیا به توسعه روابط روسیه -کره شمالی کمک می‌کند

مسکو: شرایط بهتر در شمال شرق آسیا به توسعه روابط روسیه -کره شمالی کمک می‌کند

رئیس بخش امور آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت، توسعه همکاری میان مسکو و پیونگ‌یانگ در حوزه‌های مختلف بستگی به بهبود روابط در شمال شرق آسیا دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه،‌ آندری کولیک، رئیس بخش امور آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در مراسمی که به مناسبت صد و دومین سالروز تولید کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی در مسکو برگزار شد، گفت: بدون شک اجرای برنامه‌های سازنده برای توسعه همکاری دوجانبه میان مسکو و پیونگ‌یانگ در حوزه‌های مختلف نیازمند یک وضعیت مناسب در این منطقه است. روسیه علاوه بر توسعه روابط سیاسی به توسعه روابط اقتصادی با کره شمالی نیز توجه بسیاری دارد.

کولیک افزود: به عنوان مثال می‌توان به تصمیمات و توافق‌نامه‌هایی که کشورهای ما به آن دست یافته، اهداف استراتژیکی که روابط تجاری دوجانبه را به سطحی جدید آورده، اجرای موفقیت‌آمیز پروژه کاسان راجین و علاقه شرکای کره جنوبی برای شرکت در این پروژه و پروژه نفتی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، روسیه همچنین موافق از سرگیری مذاکرات شش جانبه در خصوص پرونده هسته‌ای کره شمالی است.

کولیک گفت: ما موافق راه‌حل‌های دیپلماتیک و سیاسی برای تمامی اختلافات هستیم و تمام تلاش را برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه انجام می‌دهیم.

کیم جونگ جائه، سفیر کره شمالی در روسیه نیز در این مراسم گفت: وضعیت کنونی در شبه‌جزیره کره و رویدادهای اخیر در اوکراین در نتیجه مداخله و تحریک آمریکا صورت گرفته است. مقام‌های کره شمالی توسعه بیشتر دوستی با روسیه را تحسین می‌کنند.

وی افزود: سفیر یوری تروتنف، معاون نخست‌وزیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در منطقه فدرال خاور دور به کره شمالی به زودی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N220845

وبگردی