آفتاب

بازدید یک وزیر ژاپنی از معبد جنجالی یاسوکونی

بازدید یک وزیر ژاپنی از معبد جنجالی یاسوکونی

بازدید یک وزیر کابینه ژاپن از معبد جنجالی یاسوکونی در توکیو انتقاد شدید چین و کره جنوبی که این اقدام را نمادی از نظامی‌گری گذشته ژاپن می‌دانند، به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوشیتیکا شیندو، وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن روز شنبه برای ادای احترام به معبد یاسوکونی رفت. تعداد زیادی از مقامات رده بالای ژاپنی که پس از جنگ جهانی دوم جنایتکار جنگی شناخته شدند، در این معبد دفن شده‌اند.

شیندو که معمولا از این معبد بازدید می‌کند، تاکید کرد که این یک موضوع خصوصی بوده و اینکه ادای احترام به کشته‌شدگان جنگ در هر کشوری وجود دارد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: این اقدام وزیر کابینه ژاپن برخلاف نگرانی‌های بین‌المللی، چالشی در قبال کشورهای همسایه ژاپن است که از امپریالیسم گذشته این کشور ضربه خورده‌اند.

اما علاوه بر سئول، هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز عنوان کرد: این اقدام نشان‌دهنده دیدگاه اشتباه کابینه فعلی ژاپن در خصوص تاریخ است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز پس از تحویل گرفتن این پست در دسامبر 2012 یک بار از این معبد بازدید کرده بود که واکنش شدید کشورهای همسایه ژاپن را به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N220607

وبگردی