آفتاب
با حضور شخصیت‎های علمی ایران و عراق

همایش نکوداشت آیت‎الله آصفی برگزار می‌شود

همایش نکوداشت آیت‎الله آصفی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، از برگزاری همایش تجلیل از مقام علمی و شخصیتی آیت‎الله محمدمهدی آصفی با حضور شخصیت‎های علمی ایران، عراق و کشورهای اسلامی مهرماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین سعید روستاد آزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجلیل و معرفی چهره‎های شاخص و مجاهد حوزه برای نسل امروز و فردا از مهمترین وظایف دفتر تبلیغات اسلامی است، گفت: برگزاری همایش تجلیل از شخصیت و ارایه آثار آیت‎الله سید محمدمهدی آصفی در همین راستا برگزار می‎شود.

وی افزود: آیت‎الله سید محمد مهدی آصفی از بزرگترین شخصیت‎های علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزه شیعه است و بیش از 200 کتاب تخصصی در حوزه‎های مختلف تدوین و مقالات بسیاری را در زمینه‎های مختلف منتشر کرده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ایشان از بزگترین مصلحان حوزه علمیه در نجف بودند و تاکنون خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در حوزه‎های مختلف ارایه کرده‎اند.

روستا آزاد، ادامه داد: از جمله این خدمات می‎توان به تاسیس موسسات خیریه و ایجاد مراکز رفاهی و مسکونی و... ویژه اقشار مختلف مردم اشاره کرد.

دبیر علمی این همایش نیز در این نشست با اشاره به تلاش‎های علمی ایشان تصریح کرد: آیت‎الله آصفی بیش از 60 سال از عمر خود را به تحقیق و تدریس و پژوهش مجاهدت در راه خدا و مبارزه با نظام‎های طاغوتی و کمک در جهت رفع مشکلات مردم و ستمدیدگان عراقی، افغانی و سوری و ... گذرانده است.

محمد جواد صاحبی افزود: آیت‎الله آصفی بیش از 200 کتاب و ده‌ها مقاله از خود به جای گذاشته است و با رساله ارشد خود اجازه اجتهاد از دو مرجع بزرگ جهان تشیع از جمله آیت‎الله هاشم آملی لاریجانی را دریافت کرد.

وی ادامه داد: فراخوان آثار به مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور ارسال شده است و امیدواریم در فرصت آتی شاهد حضور پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در این رویداد فرهنگی باشیم.

انتهای پیام

کد N220583

وبگردی