آفتاب

وال استریت ژورنال: آمریکا تا نداند ایران با پول ها چه می کند، بدهی اش را نمی پردازد

وال استریت ژورنال: آمریکا تا نداند ایران با پول ها چه می کند، بدهی اش را نمی پردازد

نسیم آنلاین نوشت:

روزنامه آمریکایی 'وال استریت ژورنال' در گزارشی ضمن تایید تلویحی عدم انجام تعهدات آمریکا طبق توافق اتمی ژنو، نوشت: آمریکا تا نداند دارایی ایران در چه راهی خرج می‌شود، پولی به تهران نخواهد دادچکیده
این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم "لورنس نورمن" و "نور مالاس" و "بنوآ فوکون" نوشت: هنوز بخش اعظمی از درآمدهای مسدود شده نفتی ایران که به حکم توافق ژنو قابل بازگشت به ایران است، به این کشور تحویل داده نشده است. یکی از دلائل این کندی نگرانی از این بابت است که ایران در نهایت امر این پولها را در راهی مصرف کند که مطابق میل آمریکا نیست. همین مشکلی که برای ایران ظاهر شده است به خوبی ثابت می کند که اهرم تحریم نیرویی است قدرتمند و به خوبی می تواند نگرانی‌های کنگره و امثالهم را مرتفع سازد.

این روزنامه سپس برای اولین بار مشخصات بانک پرداخت کننده قسط اول به ایران را فاش کرده و نوشته است: «اولین قسمت از دارایی های آزاد شده ایران به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) از بانک ژاپنی «بنک دو کومرس و دو پلس مان» (بانک تجارت و نقل و انتقال پول ) با نام اختصاری BCP در سوییس به ایران منتقل شد اما تا روز چهارشنبه گذشته هنوز این پول بدست ایران نرسیده است».


45231

 

کد N220384

وبگردی