آفتاب
پس از مطبوعات و رسانه‌ها؛

اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس دامنگیر مسابقات ورزشی شد

اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس دامنگیر مسابقات ورزشی شد

منابع کویتی اعلام کردند اتحادیه باشگاه‌های والیبال عربستان،‌ امارات و بحرین قصد دارند با ارائه درخواستی مسابقات قهرمانی والیبال را از قطر به کویت یا کشوری دیگر منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اتحادیه والیبال کشورهای عربستان، امارات و بحرین در صدد ارائه درخواستی برای تغییر مکان برگزاری سی و چهارمین دور مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال کشورهای حوزه خلیج فارس که قرار است 11 و 19 ماه مه در قطر انجام شود هستند.

بنا به گفته این منابع سه کشور عربستان، امارات و بحرین قصد دارند با ارائه این درخواست مکان برگزاری مسابقات را از قطر به کویت یا کشوری دیگر جهت تضمین مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال دهند.

این اقدام ریاض، منامه و ابوظبی در پی اختلاف سیاسی اخیر میان قطر با کشورهای مذکور صورت می‌گیرد.

پیشتر سه کشور عربستان، امارات و بحرین سفیران خود را از قطر فراخواندند.

همچنین روزنامه الجریده به نقل از منابع مذکور گزارش داد که کمیته هماهنگ‌سازی مسابقات که ریاست آن را محمد هوبش، از شهروندان قطری بر عهده دارد با درخواست مذکور موافقت نخواهد کرد و احتمالا برای برگزاری مسابقات در داخل قطر و در موعد مقرر پافشاری می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند که یکی از اتحادیه‌ها به صورت شفاهی به کمیته سازمان‌دهی مسابقات اعلام کرده که باشگاه این کشور در مسابقات شرکت نمی‌کند ولی دو اتحادیه دیگر هنوز تصمیم رسمی‌شان را درباره تحریم این مسابقات اعلام نکرده‌اند.

به گفته این منابع کمیته سازمان‌دهی مسابقات در صورت اطمینان از تحریم مسابقات توسط عربستان، امارات و بحرین از یکی از باشگاه‌های عمان و نیز یک باشگاه کویتی جهت مشارکت در مسابقات قهرمانی دعوت به عمل خواهد آورد.

عربستان، امارات و بحرین در پنجم ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مجبور شده‌اند برای حمایت از امنیت و ثبات کشورشان سفیران خود را از قطر فراخوانده و اقداماتی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N220017

وبگردی