آفتاب

یک فعال دانشجویی: یکی از عرصه‌های همکاری دوجانبه مردم و دولت، هدفمندی یارانه‌هاست

یک فعال دانشجویی: یکی از عرصه‌های همکاری دوجانبه مردم و دولت، هدفمندی یارانه‌هاست

دبیرکل سازمان انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد(سادا) گفت: تا به امروز تعریف‌های مختلفی را درباره مفهوم یارانه از مسئولان شنیده‌ایم و بسیار ضروری است که مفهوم واحدی از یارانه به مردم اعلام شود.

حامد دلفاروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: متأسفانه چندین تعریف برای یارانه بیان شده است. حتی هنوز خط فقر و سقف درآمدها نیز مشخص نشده است. باید تعریف کاملی از تمام مواردی که مردم با آن درگیری دارند، اعلام شود. شرایط فعلی کشور بسیار خاص است. بر اساس آماری، تعداد یارانه‌بگیرها از جمعیت کل کشور هم بیشتر است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر ضرورت برقراری رابطه میان دولت و مردم، گفت: یک دست صدا ندارد؛ نه دولت و نه ملت بدون کمک یکدیگر کاری نمی‌توانند از پیش ببرند. یکی از عرصه‌هایی که می‌شود همکاری دوجانبه‌ای میان مردم و دولت محقق شود، هدفمندی یارانه‌هاست.

وی با بیان اینکه "مردم باید بدانند یارانه‌ها در کجا هزینه خواهد شد"، افزود: درست است که دولت اعلام کرده هزینه‌های حاصل از عدم دریافت یارانه نقدی از سوی مردم را در حوزه‌های سلامت و بهداشت صرف خواهد کرد اما بهتر است کامل‌تر و با جزئیات بیشتری این مسائل را برای مردم روشن کند.

دلفاروی در پایان خاطرنشان کرد: صداوسیما قوی‌ترین نهاد اطلاع‌رسانی در کشور ماست؛ به همین علت این سازمان می‌تواند با دعوت از کارشناسان و حضور مسئولان در برنامه‌هایی مربوط به هدفمندی یارانه‌ها، مردم را بیش از پیش نسبت به این موضع آگاه کند.

انتهای پیام

کد N219845

وبگردی