آفتاب

دستگیری دوست فراری برلوسکنی در بیروت

دستگیری دوست فراری برلوسکنی در بیروت

پلیس بیروت اعلام کرد که «مارچلو دل اوتری» از هم‌پیمانان سیلویو برلوسکنی را که پیش از صدور رأی نهایی دیوان عالی ایتالیا از این کشور گریخته بود، دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا ضمن تایید این خبر گفت: دل اوتری در یکی از بازداشتگاه‌های پلیس لبنان به سر می‌برد. وی توسط پلیس این کشور در بیروت دیده شده بود و سپس پلیس ایتالیا درجریان قرار گرفت. این فرد با حکم بازداشت بین‌المللی دستگیر شده است.

قرار است با هماهنگی پلیس ایتالیا مارچلو دل اوتری به کشورش بازگردانده شود.

روز جمعه دادستان شهر پالرموی ایتالیا، اعلام کرده بود که مارچلو دل اوتری، که به همدستی و ارتباط با مافیا متهم است، پیش از اعلام حکم نهایی خود از کشور گریخته و بر پایه برخی گزارش‌ها، وی در لبنان دیده شده است.

وکیل دل اوتری ضمن تائید این خبر گفته بود که که وی برای انجام آزمایش‌های پزشکی از کشور خارج شده است.

دادگاه شهر پارلرمو قرار است روز پنج‌شنبه رأی نهایی خود را درباره اتهامات دل اوتری که از دوستان قدیمی سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا است، صادر کند. در رأی اولیه دادگاه، هفت سال حبس برای وی در نظر گرفته شده که به نظر می رسد، رأی نهایی دادگاه نیز این حکم را تائید کند.

گاسپاره اسپاتوزو، یکی از اعضای پیشین مافیا که در زندان به سر می برد، در دادگاه شهادت داده است که این سناتور ۷۲ ساله رابط بین مافیای سیسیل و برلوسکنی بوده است.

سیلویو برلوسکنی نیز روز پنج‌شنبه در دادگاه شهر میلان با رأی نهایی دادگاه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N219682

وبگردی