آفتاب

پلیس ضدشورش با تظاهرکنندگان در پایتخت ایتالیا درگیر شد

پلیس ضدشورش با تظاهرکنندگان در پایتخت ایتالیا درگیر شد

رم - ایرنا - راهپیمایی سراسری جنبش های اجتماعی در شهر رم در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و در دفاع از حق کار و مسکن به تنش و درگیری با ماموران ضد شورش پلیس منجر شد.

به گزارش ایرنا، درپی تظاهرات سراسری جنبش های اجتماعی دفاع از حق مسکن، دانشجویان، بیکاران و شاغلین در شهر رم علیه سیاست های دولت و بیکاری فزاینده در این کشور، نیروهای ضد شورش به دنبال پرتاب بطری و ترقه از سوی تظاهرکنندگان علیه خودروهای زرهی پلیس، به سوی معترضان یورش برده و با آنها درگیر شدند.

در جریان این درگیری ها که در خیابان های مرکزی رم و در مجاورت وزارت کار ایتالیا بوقوع پیوست تعدادی از معترضین مجروح شدند. پلیس همچنین از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاد کرد.

تظاهرکنندگان با شعارهای تند علیه دولت و علیه بیکاری فزاینده، به پرتاب بطری های دودزا علیه مقر وزارت توسعه اقتصادی و همچنین پرتاب تخم مرغ علیه وزارت اقتصاد پرداختند.

بدین ترتیب شهر رم بار دیگر صحنه درگیری میان معترضین علیه ریاضت اقتصادی و ماموران پلیس که به ضرب باتوم و گاز اشک آور سعی بر متفرق کردن آنها داشتند، شد.

گفتنی است که دو هزار پلیس ماموریت کنترل اوضاع را بر عهده داشته و از صبح امروز در حالت آماده باش بودند.

ˈپائولو فرروˈ دبیر حزب کمونیست در آغاز این تظاهرات اظهار داشت: این نخستین تظاهرات سراسری علیه ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر جدید ایتالیا است. او با مسایل واقعی مقابله نمی کند و تنها در حال بدتر کردن آن است.

اروپام ** 2171** 3404
کد N219602

وبگردی