آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

18 کشته و زخمی بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در بعقوبه/هلاکت12 تروریست داعش در الرمادی

18 کشته و زخمی بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در بعقوبه/هلاکت12 تروریست داعش در الرمادی

کشته شدن دست کم 18 نفر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در بعقوبه،هلاکت دوازده تروریست در الرمادی و بازداشت تعدادی از تروریستهای وابسته به داعش در صلاح الدین از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: افراد مسلح با شلیک گلوله به سوی یک خودرو غیرنظامی در غرب تکریت چهار نفر را کشتند.

بر اثر درگیری های عصر امروز میان نیروهای ارتش عراق و تروریستهای داعش در مناطق الملعب،الاسکان و الحوز در جنوب الرمادی در استان الانبار دوازده تروریست داعشی کشته و یک انبار مهمات شامل شانزده موشک کاتیوشا و 22 گلوله خمپاره و سه کمربند انفجاری کشف شد.

منابع عراقی از هدف قرار گرفتن یک خودرو بمبگذاری شده از سوی بالگردهای ارتش عراق خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: گروهک داعش حتی به مراکز دولتی در الرمادی نزدیک هم نشده است و تروریستهای داعش به مناطق صحرایی فرار کرده اند.نیروهای ارتش مناطق تحت کنترل داعش در مناطق مختلف هدف قرار دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی اعلام کرد: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی  استادیوم فوتبال در نزدیکی مسجد ابراهیم در منطقه جرف الملح در بعقوبه هنگام برگزاری مسابقه دو نفر کشته و شانزده نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی عراق از انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر گشتی پلیس در منطقه الدوره در جنوب بغداد و زخمی شدن چهار پلیس خبر دادند.

بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی نیروهای ارتش در الطارمیه در شمال بغداد نیز یک نفر از نیروهای پلیس زخمی و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در استان صلاح الدین عراق نیز نیروهای امنیتی 18 مظنون تروریستی را بازداشت کردند.

نیروهای مشترک ارتش و پلیس با حمایت عشایر هفت تروریست داعشی را در منطقه الاسکان در جنوب الرمادی کشتند و شش نفر دیگر را بازداشت کردند.

یک منبع امنیتی در استان نینوی از کشتن شدن پنج نظامی عراقی در مرکز ایست بازرسی در جنوب موصل بر اثر تیراندازی افراد مسلح به آنها خبر دادند.این مرکز ایست بازرسی در نزدیکی روستای عین الجحش در هفتاد کیلومتری جنوب موصل قرار داشت.

افراد مسلح سبهان الکصب شیخ عشیره العزه را در موصل به ضرب گلوله از پا درآوردند.

کد N219585

وبگردی