آفتاب

پاسخ های مکتوب وزارت ارشاد به سوالات نمایندگان از علی جنتی

پاسخ های مکتوب وزارت ارشاد به سوالات نمایندگان از علی جنتی

تهران -ایرنا - معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه پیش از بررسی سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس، پاسخ این سوالات را به صورت مکتوب در اختیار وکلای ملت قرار می دهد.

«حسین نوش آبادی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به برخی از سوالات نمایندگان سه شنبه این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد.

بر اساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، سوالات بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه و سملقان، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، زهره طبیب زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر (سه فقره)، مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نادر قاضی پور نماینده ارومیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس است.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد درباره محتوای این سوالات اظهار داشت: بخشی از این سوالات مربوط به چند ماه گذشته است که پس از طی مراحل قانونی اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته و از این رو موضوعیت سوال منتفی شده است.

نوش آبادی افزود: در زمان طرح سوال از سوی نمایندگان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ های خود را به صورت مکتوب به وکلای ملت ارسال می کند تا آنان در جریان ابعاد موضوع مطرح شده قرار گیرند.

وی سوالات مطرح شده را مربوط به گذشته دانست و گفت: این سوالات بیشتر در حوزه جشنواره های فجر، موسیقی و تکخوانی بانوان بود و برخی نیز به مشکلات منطقه ای و تاخیر در بهره برداری از پروژه های فرهنگی در حوزه انتخابیه نمایندگان اختصاص دارد.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد یادآور شد: سوالات منطقه ای و استانی نمایندگان فرآیند خاص خود را در مجلس دارد و سوالات به همراه توضیحات وزیر به هیات رییسه مجلس ارسال می شود و تنها سوالاتی در صحن علنی مجلس مطرح می شود که جنبه ملی داشته و نماینده مربوطه از توضیحات وزیر قانع نشده باشد.

نوش آبادی تاکید کرد: هرچند بسیاری از موضوعات مطرح شده در سوال نمایندگان در گذشته پاسخ داده و شبهات نمایندگان برطرف شده است اما وزیر ارشاد برای طی روال قانونی بررسی سوالات در مجلس، سه شنبه این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد و توضیحات خود را به نمایندگان ارایه می کند.

سیام**2025 *1449
کد N219544

وبگردی