آفتاب

نیروهای سازمان ملل برای بازگرداندن آرامش به آفریقای مرکزی ماموریت یافتند

نیروهای سازمان ملل برای بازگرداندن آرامش به آفریقای مرکزی ماموریت یافتند

سازمان ملل با اعزام 12 هزار نیروی حافظ صلح خود به آفریقای مرکزی، یکی از بزرگترین ماموریت های خود را برای پایان دادن به خشونت ها در این کشور به اجرا می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، حدود 12 هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل از پانزدهم سپتامبر به آفریقای مرکزی اعزام می شوند. این اقدام در چارچوب یکی از بزرگترین ماموریت های نظامی این سازمان دل جهان و با هدف بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور واقع در قلب آفریقا انجام می گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست خود در نیویورک با اعزام این میزان از نیروهای حافظ صلح به آفریقای مرکزی موافقت کرد. ماموریت مذکور که به MINUSCA شهرت یافته، از اواسط ماه سپتامبر آغاز شده و تا آخر آوریل 2015 ادامه خواهد داشت. بر این اساس در این ماموریت 10 هزار نظامی، هزار و 800 نیروی پلیس و 20 نیروی قضایی حضور دارند. سازمان ملل برای این ماموریت عظیم خود بودجه سالانه ای بین 500 تا 800 میلیون دلار در نظر گرفته است.

این در حالی است که آفریقای مرکزی در حال حاضر شاهد حضور حدود 6 هزار نظامی اتحادیه آفریقا از 7 ملیت مختلف در چارچوب ماموریت سازمان ملل و نیز 2 هزار نظامی فرانسوی است. با این حال حضور این نظامیان نتوانسته جلوی خشونت های گروه های افراطی و کشتار مسلمانان به دست مسیحیان را بگیرد.  

هفته گذشته "بان کی مون" از جامعه بین الملل و مسئولان آفریقای مرکزی خواست مسئولیت خود را برای جلوگیری از نسل کشی در این کشور برعهده بگیرند. دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شورای ملی انتقالی در شهر بانگی مرکز آفریقای مرکزی بر عزم این سازمان برای استقرار نیروهای پاسدار صلح در این کشور تاکید کرد.

کد N219488

وبگردی