آفتاب

نخست وزیر صربستان:بلگراد روابط خود را با مسکو مخدوش نمی کند

نخست وزیر صربستان:بلگراد روابط خود را با مسکو مخدوش نمی کند

بلگراد-ایرنا- نخست وزیر صربستان گفت: بلگراد در اقدامات بر علیه فدراسیون روسیه ملحق نمی شود و خواهان مخدوش کردن روابط خود با مسکو نیست، اگر چه کشور ما زیر فشاری های سیاسی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ˈایویتسا داچیچˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه فشارهای سیاسی بر بلگراد در رابطه با اتخاذ موضع صربستان در قبال مساله اوکراین ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: صربستان به تمامیت ارضی و حاکمیت تمامی اعضای سازمان ملل احترام می گذارد، ولی مطمئنا در اقدامات بر علیه روسیه شرکت نمی کند.

وی همچنین با یادآوری اینکه صربستان در هنگام رای گیری در مجمع عمومی پارلمان اروپا موضع بی طرفی داشت و در قطعنامه بر علیه روسیه شرکت نکرده است، گفت: روسیه هرگز تحریم و یا اقدام دیگری بر علیه کشورمان انجام نداده است.

درجریان رای گیری درمجمع عمومی پارلمان شورای اروپا برای قطعنامه ای که درآن جدایی کریمه ازاوکراین امری غیرقانونی تلقی شده است، رای 14 کشور از جمله صربستان ممتنع بود.

صربستان در رابطه با وضعیت اوکراین پس از پیوستن جزیره کریمه به فدراسیون روسیه با فشار های سیاسی اتحادیه اروپا برای اتخاذ موضع سیاسی در قبال روسیه و یا احتمالا پیوستن به اعمال تحریم بروکسل علیه مسکو روبه رو است.

صربستان موضع رسمی خود را در قبال مساله کوزوو پس از تشکیل دولت جدید در اواخر ماه حاری میلادی اعلام خواهد کرد.

ˈآلکساندر ووچیچˈ معاون اول نخست وزیر دولت فنی صربستان و رییس دولت آینده این کشور اخیرا یادآورشد که دولت جدید صربستان موضع کشورش را در قبال مساله کریمه در چارچوب منافع صربستان مشخص می کند.

اروپام**2061**1010
کد N219452

وبگردی