آفتاب

تسخیر دادستانی کل منطقه دونتسک اوکراین

تسخیر دادستانی کل منطقه دونتسک اوکراین

تهران - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز شنبه در گزارشی از دونتسک در کشور بحران زده اوکراین در شرق اروپا از تسخیر دفتر دادستان کل این شهر توسط افراد ناشناس خبر داد.

این گزارش به نقل از اطلاعیه بخش رسانه ای دفتر دادستان دونتسک اعلام کرد که شب گذشته بیش از 40 جوان ماسک به صورت و باتوم به دست با ورود به ساختمان دادستانی در مرکز شهر و ایجاد موانع برای ورود کارمندان و ماموران دولتی به این ساختمان آنرا تسخیر کردند.

براساس این گزارش، در واقعه شب گذشته در دادستانی دونتسک، مهاجمان باتوم به دست پس از مذاکره و به ویژه تحت فشار ضابطین قانون محیط را ترک کرده، ولی در عین حال پس از شناسایی شدن با تهدید پنج تا هشت سال زندان مواجهه شدند.

گزارش ایتارتاس همچنین حاکی است که یک گروه ناشناس حتی صبح امروز یک اداره منطقه ای پلیس دونتسک را نیز

تصرف کرده و هنوز این اداره را ترک نکردند.

یادآوری می شود که قانونگذاران منطقه دونتسک در شرق اوکراین دوشنبه گذشته تصمیم گرفتند، آینده منطقه خود را با برگزاری یک همه پرسی در 11 ماه مه (21 اردیبهشت) برای تشکیل یک جمهور مستقل خلق دونتسک، تعیین کنند.

یک مصوبه شورای منطقه ای دونتسک حاکی است که نمایندگان این شورا تصمیم گرفتند با برگزاری این همه پرسی در میان مردم منطقه شرق اوکراین، در همان روز یک مجلس مستقل منطقه ای نیز تشکیل دهند.

در حالی که هنوز بحران پدید آمده در روابط روسیه و غرب بر سر الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه فروکش نکرده است، برخی دیگر از شهرهای دارای اکثریت روس تبار در مناطق شرقی اوکراین از جمله دونتسک، لوگانسک و خارکوف نیز خواستار برگزاری همه پرسی های مشابه برای جدایی از اوکراین شده اند؛ امری که می تواند بحران سیاسی به وجود آمده در این کشور را عمیق تر از پیش کند.

یادآوری می شود که تظاهرکنندگان حتی دوشنبه گذشته نیز با خلع سلاح کردن نیروهای امنیتی ساختمان های متعلق به سرویس امنیتی اوکراین را در این شهر به تصرف خود درآورد و برای 15 دقیقه این ساختمان را به تصرف خود درآورده بودند.

هم اکنون این ساختمان در کنترل کامل تظاهرکنندگان است و از ورود نیروهای امنیتی به آن جلوگیری می شود.

به گزارش ایتارتاس، این افراد که پرچم های روسیه را در دست داشته و به نفع دولت روسیه شعار می دادند، خواستار استعفای ˈسرگئی تاروتاˈ شده اند که به تازگی از سوی دولت موقت اوکراین فرماندار دونتسک شده است.

مترجمام**1378**
کد N219301

وبگردی