آفتاب
اخبار بحرین/

یورش نظامیان آل خلیفه به منطقه الدیه/ابراز نگرانی خانواده های بازداشت شدگان الماحوز

یورش نظامیان آل خلیفه به منطقه الدیه/ابراز نگرانی خانواده های بازداشت شدگان الماحوز

ابراز نگرانی خانواده های بازداشت شدگان منطقه الماحوز درباره سرنوشت عزیزان خود،یورش نظامیان رژیم به منطقه الدیه پس از زخمی شدن یک نظامی و ادامه سرکوب تظاهرات مردم بحرین از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: خانواده های بازداشت شدگان منطقه الماحوز نگرانی شدید خود را از سلامت فرزندان بازداشت شده خود با گذشت یک هفته از بازداشت آنها ابراز داشتند.

این منابع افزودند: خانواده های بازداشت شدگان با گذشت یک هفته از بازداشت فرزندان خود از سرنوشت آنها اطلاعی ندارند و دستگاه های امنیتی آنها را از مکان نگهداری فرزندانشان مطلع نمی کنند و هیچ اطلاعات دیگری هم به آنها نمی دهند.

خانواده های بازداشت شدگان خواستار اطلاعات فوری از مکان نگهداری بازداشت شدگان و سرنوشت آنها شدند.

عبدالمجید السبع از نمایندگان سابق پارلمان بحرین اعلام کرد: یکی ازبازداشت شدگان که طی یورشها بازداشت شد به خوبی نمی تواند ببیند و دوره درمانی را طی کرده است.سیاستهای ارعاب ضد مردم محکوم است.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی بحرینی هفته گذشته 9 نفر از ساکنان منطقه الماحوز را پس از یورش به منازل آنها در این منطقه بازداشت کردند که در میان آنها سه ورزشکار  وجود داشتند.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: منطقه الدیه بامداد امروز شاهد یورش نظامیان رژیم و تخریب وسایل و دارایی مردم ساکن این منطقه بود.

در این بیانیه آمده است: شاهدان عینی از بازداشت عباس النجار،حسن کریم،احمد عبدعلی و انتقال آنها به مراکز کیفری در منطقه العدلیه خبر دادند.

منابع وابسته به مخالفان علت بازداشت این افراد را زخمی شدن یک نظامی رژیم بر اثر انفجار در روستای الدیه دانستند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم تظاهرات مردم بحرین که به درخواست ائتلاف چهارده فوریه برگزار شده بود، سرکوب کردند.

این در حالی است که یوسف بن علوی وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان اخبار مربوط به میانجی گری این کشور در بحران سیاسی بحرین را تکذیب کرد.

وی در گفتگو با روزنامه الوسط گفت: بحرین متعلق به بحرینی هاست و در نهایت خود آنها باید توافق کنند و هرچه سریع تر این توافق حاصل شود بهتر است و ما نیز منتظر هستیم.

وزیر خارجه عمان اعلام کرد: به نظر من در بحرین افرادی وجود دارند که می توانند به حل بحران آن کمک کنند.

وی درباره فراخوانی سفیران عربستان،امارات و بحرین از قطر  گفت: در فعالیت دیپلماتیک این اوضاع طبیعی است.

از سوی دیگر سازمان خبرنگاران بدون مرز خشم شدید خود را از صدور حکم زندان به مدت دو سال و نیم برای علی معراج وبلاگ نویس بحرینی ابراز داشتند.

در بیانیه این سازمان ضمن محکوم کردن اتهامات نسبت داده شده به این وبلاگ نویس آمده است: مسئولان رژیم بحرین بار دیگر دشمنی خود را با رسانه ها اعلام کردند.

این درحالی است که عادل فلیفل سرهنگ بازنشسته اداره امنیت بحرین از تصمیم خود برای خروج از بحرین به علت فشارهای وارده از سوی رژیم علیه خود و خانواده اش خبر داد و افزود: نمی توان اظهار نظری کنم زیرا فشار زیادی علیه من و خانواده ام در جریان است و در نتیجه گفتن کلمه حق فشار مالی بر من وارد می کنند.

وی افزود: به خواست خدا در نتیجه محدودیتهایی که علیه من اعمال می شود سیره رسوال الله(ص) را دنبال خواهم کرد و از کشوری که فساد و ظلم در آن زیاد شده است هجرت خواهم کرد. به ویژه اینکه اخیر اتهام داعش و القاعده به من زده شده است.

از سوی دیگر نظامیان رژیم تظاهرات مناطق ابوصبیع،القدم و المقشع را سرکوب کردند.در این تظاهرات تصاویر حسن المشیمع دبیر کل جنبش حق بحرین حمل شد.

جمعیت الوفاق با اشاره به محدودیتهای رژیم در زمینه معالجه حسن المشیمع اعلام کرد: اقدامات رژیم علیه زندانیان تلاشی برای انتقام گرفتن از آنها به سبب مواضع سیاسی شان است.

کد N219232

وبگردی