آفتاب

گروهی از ژاپنی ها از شینزو آبه شکایت کردند

گروهی از ژاپنی ها از شینزو آبه شکایت کردند

تهران - ایرنا - یک گروه از شهروندان ژاپنی با اقامه دعوی علیه «شینزو آبه» نخست وزیر در ادعانامه خود اعلام کردند: اقدام های نخست وزیر صلح و ثبات ژاپن را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از توکیو، 450 نفر از شهروندان ژاپنی در ادعانامه خود علیه نخست وزیر نوشتند: دیدارهای مناقشه برانگیز «شینزو آبه» از معبد «یاسوکانی» موجب خدشه دارشدن حق آنان برای یک زندگی صلح آمیز توام با آرامش شده است.

بر اساس این گزارش، آنان از دادگاه درخواست غرامت کردند و خواستار وضع قانونی برای منع وی از بازدید مجدد از این معبد شده اند.

شاکیان می گویند بحث و مناقشه بر سر بازدید نخست وزیر ژاپن از این معبد که محل دفن سربازان ژاپنی است و چین و کره جنوبی آن را یادآور اقدامات امپریالیستی و تجاوزگری های ژاپن در زمان جنگ می دانند، خشم همسایگان این کشور را برانگیخته و با ایجاد جو کشکمش و منازعه موجب تهدید و به خطر افتادن جان مردم ژاپن شده است.

گفته می شود یک گروه 270 نفری از شهروندان ژاپنی نیز به زودی اقامه دعوی مشابهی را در دادگاه ناحیه ای توکیو مطرح خواهند کرد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که دسامبر سال 2012 میلادی به قدرت رسید ، ماه دسامبر برای نخستین بار از معبد «یاسوکانی» دیدن کرد و دیگر وزرای کابینه وی نیز هرازگاهی ازاین معبد بازدید می کنند. گزارش ها حاکی از بازدید یکی از وزرای کابینه ژاپن در روز شنبه از معبد جنجال برانگیز یاسوکانی در توکیو بوده است.

گزارش خبرگزاری جی جی پرس و سایر منابع خبری حاکی است «یوشیتاکا شیندو» وزیر ارتباطات و امور داخلی ژاپن صبح امروز از این معبد دیدن کرد.

شیندو دیدار از این معبد را یک مساله خصوصی خواند و گفته است در هر کشوری به کشته های جنگ ادای احترام می شود.

آساق 1450**1545
کد N218843

وبگردی