آفتاب

انتشار کتاب «رایحه رضوی» از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

انتشار کتاب «رایحه رضوی» از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

کتاب رایحه رضوی با مقدمه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که حاصل مصاحبه با مهمانان خارجی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، به زودی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی در مقدمه این کتاب آورده است: «کتاب حاضر دربرگیرنده اظهار ارادت و نظرات تنها تعدادی از نخبگان جهان اسلام است که تحت تأثیر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) مراتب اخلاص و ارادت خالصانه خویش را به آستان حضرت ثامن‌الحجج(ع)ابراز داشته‌ و از گستره و تنوع جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) و نحوه برگزاری آن اظهار شگفتی کرد‌ه‌اند».

کتاب رایحه رضوی به قلم صدیقه رضوانی نیا، که در بردارنده گفت‌وگو با نخبگان جهان اسلام که در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوی مورد تجلیل قرار گرفتند، به زودی از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مقدمه دکتر«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر کتاب رایحه رضوی، به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر او که با نفس بهاری‌اش، گل‏های لبخند در گلزار حرمش می‏شکفد و سلام بر او که با استشمام رایحه روح بخش او پرنده‏های مناجات در آسمان اجابت پر می‏گشایند و غنچه‏های راز و نیاز به دعای او دریچه اجابت می‏گشایند.

سلام و ارادت به محضر مولایمان، علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) که عاشقان، ارادتمندان و اندیشه‌ورزان مسلمان در گوشه و کنار جهان از رایحه نسیم برخاسته از روضه رضوانش سرشار و مدهوشند، و با حضرتش چنان پیوند خورده‌اند که رو به قبله رضوی برای رضای او و معرفی کرامات و برکاتش سر از پا نمی‌شناسند و هر گاه میهمان جشنواره فرهنگی‌هنری امام رضا(ع) بوده‌اند پس از بازگشت در گوشه و کنار جهان مروج و مبلغ طریق تابناک و معارف ملکوتی‌اش شده‌اند.

امام بزرگوار؛ هر چند شما را امام غریب نامیده‌اند اما خوب می‌دانید که امروز در هیچ جای جهان غریب نیستید و جهانی در تسخیر اراده شماست.

چقدر زیباست شور و شوق و ارادتی که از هزاران کیلومتر دورتر برقرار می‌شود و عاشق را از خود فارغ و در حریم آستان شما قرار می‌دهد.

عشق یعنی خود نبودن او شدن / در حریم ایمنش آهو شدن

حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء خود شاهد است که عده‌ای از شیفتگان دلباخته سال‌هاست که برای معرفی و تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت می‌کوشند و با استمداد از انفاس قدسی آن حضرت توفیقات زیادی کسب کرده‌اند. جشنواره‌ای که امروز به مدد عنایت و امدادهای بی‌کران آن امام همام شکل گرفته، چون رودی خروشان سرزمین ایران را در نوردیده و به شرق و غرب و شمال و جنوب جهان راه یافته و بذر ارادت و عاشقی را در هر کوی و برزن بارور ساخته است. امروز جوانه‌ای که از این بذر پاک بیرون آمده به نهالی تبدیل شده و پس از یک‌دهه به بار نشسته است.

از این که در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افتخار خدمت آن حضرت را یافته و به مدد عنایات پیوسته و مداوم آن حضرت به موفقیت‌های بزرگی، به ویژه در صحنه بین‌المللی دست یافته‌ایم بسیار خشنودیم؛ دستاورد‌هایی که حتی شمارش فهرست آنها در این مجال ممکن نیست و منجر به شناسایی و معرفی بسیاری از نخبگان فعال جهان اسلام شده و زمینه آشنایی آنها با توانمندی‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی را فراهم ساخته است.

امروز دیپلماسی فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی بسیار قوی‌تر و با نفوذتر از دیپلماسی سیاسی شکل گرفته است زیرا از منبع لایزال نور و معنویت آستان رضوی و برکات وجودی آن حضرت نشات می‌گیرد.

نسیم فرح‌بخشی که از خاک پاک خراسان و از جوار مضجع نورانی و آستان مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) می‌وزد طراوت و تازگی به همراه می‌آورد علاوه بر سرزمین ایران،‌ مشام دوستداران اهل‌بیت(ع) و عاشقان آستان حضرتش را در گوشه و کنار جهان آکنده از عطر عاشقی و رایحه رضوی ساخته است تا سرشار از شوق و ارادت شوند و با بدایعی از فرهنگ و ادب و هنر، ارادت و اعتقاد خویش را به این آستان مقدس به نمایش گذارند. نسیمی که مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد و عطر و طراوتش جاودانی است. منشا ملکوتی دارد و همه ارادتمندان و عاشقان را به سوی کانون نورو هشتمین ستاره آسمان ولایت فرامی‌خواهد.

کتاب حاضر دربرگیرنده اظهار ارادت و نظرات تنها تعدادی از نخبگان جهان اسلام است که تحت تأثیر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) مراتب اخلاص و ارادت خالصانه خویش را به آستان حضرت ثامن‌الحجج(ع) ابراز داشته‌ و از گستره و تنوع جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) و نحوه برگزاری آن اظهار شگفتی کرده‌اند. این تنها نمونه‌ای از هزاران عاشق دلباخته است که در بستر این رویداد فرهنگی معنوی بالیده‌اند و سفیران فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در اقصی نقاط جهان شده‌اند. باشد که این نسیم روح ‌نواز همچنان بوزد و این رودخانه خروشان همچنان در پهنه زمین جاری بماند و بذرهای ارادت و عاشقی را بارور کند.»

انتهای پیام

کد N218814

وبگردی