آفتاب

پلیس 87 تروریست را در جنوب پاکستان بازداشت کرد

پلیس 87 تروریست را در جنوب پاکستان بازداشت کرد

اسلام آباد - ایرنا - پلیس شهر کراچی پاکستان روز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در عملیات ضد تروریستی در شهر بندری «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب کشور، 87 تروریست مظنون به قتل های هدفمند و سیاسی را بازداشت کردند.

برخی منابع رسانه ای پاکستان در گزارشی نوشتند: عملیات پلیس برای بازداشت تروریست های مظنون به قتل های هدفمند و سیاسی روز شنبه صورت گرفت.

پلیس در گزارش خود اعلام کرد: در این عملیات مشترک نیروهای تکاور و پلیس با حمله به مخفیگاه های تروریست ها و بازرسی منازل آنان، مقادیری سلاح و مهمات کشف کرد.

در این گزارش آمده است: انجام این عملیات در پی دریافت گزارش محرمانه نهادهای اطلاعاتی کشور صورت گرفت و بسیاری از تروریست های وابسته به گروه های افراطی و عناصر تحت تعقیب در جرایم قتل های هدفمند و اقدامات تروریستی از جمله چند تبعه خارجی بازداشت شدند.

پلیس اعلام کرد: نیروهای شرکت کننده در این عملیات در مناطق «لیاری» و «گلشن اقبال» با تروریست ها درگیر و چند تروریست نیز کشته شدند.

دولت پاکستان از اواخر مرداد سال گذشته عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروه های تروریستی، افراط گرایان و عاملان قتل های هدفمند در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی در ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در این سال ، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق**ا.ر**1095**1545
کد N218766

وبگردی