آفتاب

مخالفت مردمی با حضور رهبران اخوان المسلمین و القرضاوی در تونس

مخالفت مردمی با حضور رهبران اخوان المسلمین و القرضاوی در تونس

پس از انتشار خبر درخواست امیر قطر از توس برای میزبانی موقت رهبران اخوان المسلمین، اعتراضات مردمی در این کشور در مخالفت با این درخواست همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری عربی پرس با انتشار گزارشی اعلام کرد واکنشها به سفر"شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر به تونس  همچنان در میان مردم و خیابانهای این کشور جریان دارد.

پس از سفر اخیر شیخ تمیم به تونس و دیدار وی با "منصف المرزوقی" رئیس جمهور موقت تونس، که با انتقادها و ابراز نگرانیهای گروههای مختلف در تونس روبرو شد، رسانه ها با انتشار گزارشی از جزئیات دیدار امیر قطر و رئیس جمهوری تونس اعلام کردند که شیخ تمیم در این دیدار از المرزوقی خواست که با اقامت برخی از رهبران اخوان المسلمین و یوسف القرضاوی، رئیس گروه موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان المسلمین به صورت موقت و تا پایان بحران به وجود آمده میان قطر و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس موافقت کند.

در همین راستا بسیاری از فعالان تونسی در رسانه ها و پایگاههای ارتباط اجتماعی همچنان از مردم این کشور می خواهند در مخالفت با ورود القرضاوی و رهبران اخوان المسلمین دست به اعتراض بزنند.

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری تونس اخبار مربوط به درخواست امیر قطر برای میزبانی تونس از رهبران اخوان المسلمین  القرضاوی را رد کرده است.

عدم استقبال مردم و نفرت عمومی از ایفای نقش قطر در امور تونس در خیابانهای این کشور هر روز در حال افزایش است و مردم صراحتا خواهان عدم دخالت قطر در امور تونس و مخالف حضور رهبران اخوان المسلمین در این کشور هستند.
 

کد N218718

وبگردی