آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

مشکلات مالی کمیته ریشه‌کن نمی‌شود/ نگاه ما به فوتبال مثل بقیه رشته‌هاست

مشکلات مالی کمیته ریشه‌کن نمی‌شود/ نگاه ما به فوتبال مثل بقیه رشته‌هاست

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت که رایزنی‌های زیادی در راستای مشکلات مالی این کمیته انجام می‌دهیم هرچند اعتقاد داریم این مشکلات ریشه‌کن نخواهد شد. وی همچنین با تائید دریافت 5/5 میلیارد تومان بودجه دریافتی در روزهای پایانی سال گذشته در مورد چگونگی اختصاص آن به فدراسیون‌ها توضیح داد.

محمدعلی شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر به نشست هفته گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک با محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری  به این پرسش که "آیا به واسطه برگزاری این نشست تا به امروز بودجه‌ای در اختیار کمیته قرار گرفته است"؟، پاسخ داد.

وی گفت: با توجه به اوضاع نابسامان مالی کمیته ملی المپیک و نگاه مثبت و در عین حال مسلطی که آقای نوبخت نسبت به ورزش دارند، در این نشست کیومرث هاشمی مسائل مرتبط با مشکلات مالی کمیته را مطرح کردند. البته از معاون رئیس جمهور قول‌هایی برای کمک به اوضاع مالی کمیته و کاهش مشکلات آن گرفتیم اما هنوز تا به امروز بودجه‌ای از محل اعتبارات سال 93 در اختیارمان قرار نگرفته است.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک تاکید کرد: البته به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک و با در نظر گرفتن همه مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، اعتقاد دارم که مشکلات مالی کمیته حداقل برای سال 93 ریشه کن نخواهد شد چون اعتبارات در نظر گرفته شده اصلا از پایه پاسخگوی نیازهای مالی ما نیست به خصوص با در نظر گرفتن در پیش بودن رویداد بزرگ بازی‌های آسیایی که هزینه‌های زیادی لازم دارد.

شجاعی تاکید کرد: در هر صورت هنوز هیچ بودجه‌ای برای امسال نگرفته‌ایم اما با توجه به نشست برگزار شده و مکاتبات صورت گرفته امیدواریم طی هفته‌های آینده به بخش قابل توجهی از بودجه مصوب دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم هر چه زودتر حداقل به بخشی از نیازهای مالی فدراسیون پاسخ دهیم.

وی همچنین با تائید دریافت 5/5 میلیارد تومان از محل بودجه سال 92 کمیته ملی المپیک در روزهای پایانی سال گذشته، در پاسخ به این پرسش که " از این بودجه برای رسیدگی به چه اموری استفاده شد"؟، گفت هنوز به این بودجه دست نزده‌ایم اما برای آن برنامه داریم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در مورد خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه "دستور داده شده تا بخش قابل توجهی از این 5/5 میلیارد تومان دریافتی باید برای فوتبال هزینه شود"؟، به مهر گفت: درست است، چیزهایی گفته شده اما هنوز ابلاغ رسمی نشده است. به هر حال فوتبال هم دغدغه‌های خودش را دارد اما نگاه ما به فوتبال مانند سایر رشته‌هاست. از طرفی هم مشکلات فوتبال جدا از مشکلات ورزش نیست.

شجاعی ادامه داد: به هر حال فوتبال هم سال حساسی را در پیش دارد چون باید در جام جهانی شرکت کند و در بازی‌های آسیایی هم نماینده خواهد داشت. هم کمیته ملی المپیک و هم دیگر نهادهای مربوطه باید کمک کنند تا قدرت فوتبال برای حضور در این رویدادهای مهم بیشتر شود. کمک به فوتبال وظیفه‌ای بر گردن ماست. جدا از همه اینها میان کمیته ملی المپیک و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هماهنگی و تفاهم خوبی است. به طور حتم در مورد این بودجه دریافتی هم مشکلی پیش نخواهد آمد و آن را به جا استفاده می‌کنیم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک تاکید کرد: 5/5 میلیارد تومان بودجه دریافتی سال 92 برای کمک به همه فدراسیون‌ها اختصاص داده خواهد شد. بر اساس برنامه‌ای که فدراسیون‌های برای چگونگی آماده‌سازی خود ارائه کرده‌اند، این بودجه را میان آنها توزیع خواهیم کرد.

کد N218641

وبگردی