آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

هلاکت دهها تروریست از جمله دو سرکرده داعش در الانبار

هلاکت دهها تروریست از جمله دو سرکرده داعش در الانبار

به دنبال تشدید درگیریها میان ارتش عراق و گروه تروریستی داعش در استان الانبار منابع امنیتی از کشته و زخمی شدن دهها نفر در الفلوجه و الرمادی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری نهرین، در ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار به ویژه در شهرهای الرمادی و الفلوجه، فرماندهی نیروهای مشترک عراق با انتشار بیانیه ای از کشته شدن 44 تروریست و زخمی شدن دهها نفر دیگر در الفلوجه خبر داد.

در این بیانیه همچنین به درگیریهای شدید میان ارتش و عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در جزیره الخالدیه در شرق الرمادی نیز اشاره شده است.

فرمانده عملیات مشترک در استان الانبار در ادامه این مسئله اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق توانستند کنترل مناطق شمالی و غربی الرمادی را به صورت کامل به دست گیرند و همه چیز به حالت عادی بازگشته است.

همچنین منابع امنیتی روز جمعه اعلام کردند که نیروهای مسلح عراق موفق شدند 12 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند که در میان آنها "ابو عائشه" سرکرده لیبیایی تبار داعش و "ابو دجانه" یکی دیگر از سرکردگان این گروه قرار داشتند.

از سوی دیگر "رشید فلیح"  فرمانده نیروهای عملیات الانبار خبر تلاش برای ترور "صالح المطلک" معاون نخست وزیر عراق را تکذیب کرد.

کد N218403

وبگردی