آفتاب

اوباما: جمهوری‌خواهان به دنبال محدودیت‌ حق رای در آمریکا هستند

اوباما: جمهوری‌خواهان به دنبال محدودیت‌ حق رای در آمریکا هستند

رئیس جمهوری آمریکا در یک انتقاد واضح از جمهوری خواهان آن‌ها را به استفاده از برخی محدودیت‌ها در حق رای برای دور نگه داشتن رای دهندگان از صندوق‌های رای و به مخاطره انداختن 50 ساله حق رای برای سیاهان و سایر اقلیت‌ها در ایالات متحده متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی در کنفرانس شبکه اقدام ملی "ال شارپتون" گفت: حقیقت این است: حق رای امروزه در آمریکا و از زمانی که قانون حق رای در 50 سال قبل به اجرا درآمد، در معرض خطر تهدید قرار گرفته است.

باراک اوباما به مساله حق رای و چگونگی حضور مردم در حوزه‌ها اشاره و از اینکه توانایی‌اش در ارایه دستورکارها به کنگره با محدودیت مواجه شده، انتقاد کرد.

جمهوری خواهان می‌گویند اقدامات کنونی درباره حق رای باعث حفاظت از رای دادن در مقابل تقلب می‌شود در حالیکه دموکرات‌ها می‌گویند آن‌ها قانون 1965 مربوط به حق رای را کنار گذاشتند و با این کار به اوباما کمک کردند تا وارد سیاست شود.

وی با اشاره به این مساله که علت اصلی کاهش حضور رای دهندگان به دلیل این است که آن‌ها هویت درستی نداشتند یا برای ثبت نام در انتخابات نیازمند پاسپورت یا شناسنامه بودند، افزود: در سراسر کشور جمهوری خواهان اقداماتی را برای سخت‌تر شدن حق رای و نه آسان کردن آن انجام دادند. حدود 60 درصد مردم آمریکا پاسپورت ندارند چرا که پولی برای خروج از کشور ندارند اما دلیل نمی‌شود که نتوانند رای دهند.

باراک اوباما در ادامه گفت: این چه نوع چارچوب کاری است که جمهوری خواهان آن را در پیش گرفته‌اند؟ شما چگونه دست به این کار می‌زنید و مردم را از رای دادن منع می‌کنید؟

انتهای پیام

کد N218333

وبگردی