آفتاب

عامل بمبگذاری سال گذشته بوستون قصد تغییر نامش را داشت

عامل بمبگذاری سال گذشته بوستون قصد تغییر نامش را داشت

به گفته مقامات دولت آمریکا، عامل بمبگذاری سال گذشته میلادی در بوستون آمریکا به دنبال تغییر نام خود بود و قصد داشت نام یکی از شبه‌نظامیان افراطی معروف داغستان روسیه را برای خود انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات پلیس آمریکا اظهار کردند، "تیمور لنگ سارنایف"، مغز متفکر بمبگذاری سال گذشته میلادی در مسابقات دوی ماراتن بوستون آمریکا پیشتر با رفتن به یک دفتر فدرال مهاجرین در بوستون خواهان تغییر نامش به "امیر معز"، یکی از شبه‌نظامیان سرشناس داغستان روسیه شده است.

به گفته مقامات آمریکایی نام "امیر معز" در طول شش ماه حضور تیمور لنگ در منطقه داغستان در سال 2012 نام مستعار او در این منطقه بوده است.

به گفته بازرسان پلیس، تیمور لنگ سارنایف در سال 2012 به منطقه داغستان روسیه که در آن شبه‌نظامیان افراطی فعال هستند سفر کرده تا در این سفر با یک بوکسور کانادایی به نام ویلیام پلاتنیکوف که به تازگی تبدیل به یک شبه نظامی شده بود، ملاقات کند.

پلاتنیکوف در درگیری نظامی با نیروهای روسیه کشته شد و مشخص نیست که آیا این دو با هم توانستند ملاقات کنند یا نه، با این وجود سارنایف بلافاصله پس از مرگ پلاتنیکوف جمهوری داغستان را ترک کرد.

مقامات آمریکایی تلاش داشته‌اند که بفهمند آیا سارنایف با یک تروریست سرشناس دیگر به نام محمود منصور نیلای که در ماه مه 2012 در درگیری مسلحانه در شهر ماخاچ قلعه، مرکز داغستان کشته شد، ارتباط داشته است یا نه.

سارنایف پس از بازگشت به آمریکا تلاش کرد تا نامش را تغییر دهد و دلایل سیاسی را انگیزه این کار عنوان کرده است.

وی با پر کردن فرم درخواستی نام و نام خانوادگی خود را نوشت اما روی تیمور لنگ خط کشید و نام امیر معز را نوشت.

به گفته مقامات آمریکایی، این اقدام تیمور لنگ سارنایف نشان دهنده این حقیقت است که او طی سفر به داغستان به شدت ذهنیت افراط گرایانه پیدا کرده است.

یک منبع خبری در پلیس آمریکا گفت: شما باید شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته باشید وقتی که بخواهید نامتان را تغییر داده و دیگر فرد قبلی نباشید.

این منبع به روزنامه لس آنجلس تایمز گفت: شاید او فکر می‌کرد چون نمی‌تواند در آن منطقه مورد پذیرش قرار گیرد می‌تواند این جا کاری انجام دهد.

انتهای پیام

کد N218162

وبگردی